اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:

بدهی‌های دولت به شهرداری تهران پابرجاست/ پیش‌بینی بودجه 15هزار میلیارد تومانی پایتخت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بدهی‌های دولت به شهرداری تهران پابرجاست، گفت: پیش‌بینی می‌شود بودجه سال آینده شهر تهران بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان باشد.

بدهی‌های دولت به شهرداری تهران پابرجاست/ پیش‌بینی بودجه 15هزار میلیارد تومانی پایتخت

مرتضی طلایی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به مطالبات و خواسته‌های شورای شهر و شهرداری تهران از دولت یازدهم بیان کرد: قانون مجموعه تعهداتی را برای دولت تعیین کرده است که اگر دولت‌ها به آن عمل کنند شرایط مناسبی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: این تعهدات در بودجه مجلس و قانون مصوب شده و قابلیت اجرا شدن دارد و مهمترین خواسته ما عمل به این تعهدات است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعهدات دولت‌ها درباره شهر تهران افزود: دولت‌ها سهمی در حمل و نقل، طرح‌های ریلی و هزینه جاری حمل و نقل دارند که باید سهم خود از این طرح‌ها را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: دولت میزان قابل توجهی به شهرداری تهران بدهکار است و این حق مردم تهران است که از آن بهره‌مند شوند و چون دولت‌ها مانند شهرداری‌ها در امتداد هم هستند مطالبات و تعهدات دولت گذشته پابرجاست و باید به مطالبات و تعهدات عمل کنند.

طلایی با اشاره به اینکه تعامل دولت و شهرداری برای شهر تهران یک امر حیاتی است، گفت: رسیدن به مدیریت واحد شهری برای کلان شهر تهران یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه از دولت به ویژه دکتر روحانی درخواست می‌کنیم این امر را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه شهری در قانون برنامه سوم ارائه شده و دولت می‌تواند با ارائه لایحه این امر را تسریع کند زیرا موازی‌کاری‌های زیادی در شهر تهران صورت می‌گیرد که هزینه‌های سنگینی به مردم تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از سوی دیگر معتقدم حضور شهردار تهران در مجموعه هیئت دولت کمک بزرگی به تسریع بخشیدن به تعاملات میان دولت و شهرداری تهران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله شهرداری تهران در حال تنظیم و لایحه آن در حال بررسی است، گفت: بعد از این لایحه بودجه سال 93 تنظیم می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا مرز 15 هزار میلیارد تومان ظرفیت بودجه سال آینده شهرداری تهران وجود داشته باشد.

انتهای‌پیام/86011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول