اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان:

دانشمندان هسته‌ای خروجی دانشگاه‌های پژوهش‌محور هستند

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: دانشمندان هسته‌ای خروجی دانشگاه‌های پژوهش‌محور هستند.

دانشمندان هسته‌ای خروجی دانشگاه‌های پژوهش‌محور هستند

محسن افشارچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان ستون استقلال کشور باید مورد توجه جدی قرار گرفته و خروجی این نهاد دانشجویانی با توانمندی‌های لازم برای اجرای مطلوب پروژه باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط سازنده بین مدیران دانشگاهی و دانشجویان موجب اجرای مطلوب برنامه‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه بتواند به نیازهای دانشجویان پاسخ دهد.

این مسئول عنوان کرد: هر میزان که در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود، خروجی مطلوبی حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان بر ضرورت توجه به تولید علم در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: باید طوری در دانشگاه‌ها برای علم برنامه‌ریزی شود که بدون اتکا به نفت، استقلال مالی کشور حاصل شود.

افشارچی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را افتخار نظام اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: امروز دانشمندان هسته‌ای همچون شهید شهریاری خروجی دانشگاه‌های پژوهش‌محور هستند که توانسته‌اند گام‌های مهمی برای استقلال علمی کشور بردارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های بزرگ توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: اعتماد به جوانان دانشگاهی موجب چنین افتخارآفرینی‌های شده است.

این مسئول از تولید نرم‌افزارها و سیستم‌های موشکی برای سازمان‌های خاص از سوی دانشجویان دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری در دانشگاه موجب کسب چنین موفقیت‌های بزرگی شده و دانشجو به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

افشارچی، رشد رشته‌های دانشگاهی پژوهش‌محور را از نتایج اعتماد به دانشگاه عنوان کرد و گفت: دوره تحصیلات تکمیلی در حال حاضر به شدت در دانشگاه‌ها مورد توجه است.

رئیس دانشگاه زنجان بر ضرورت توجه به امر پژوهش در دانشگاه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: باید مرکز پژوهش در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/73003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول