اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تأکید کرد

ضرورت پژوهش در امر بهبود و توسعه صنعت آب قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بر ضرورت پژوهش در امر بهبود و توسعه صنعت آب قزوین تأکید کرد.

ضرورت پژوهش در امر بهبود و توسعه صنعت آب قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، سمینار تخصصی پژوهش به منظور ارائه دستاوردهای حاصل از فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده در زمینه‌ تأسیسات و منابع آبی استان قزوین و تبادل نظر و ایجاد ارتباط با مراکز پژوهشی به منظور اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و انجام اقدامات لازم برای کاربردی کردن آن در شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور حمید قزوینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین، تعدادی از اساتید دانشگاه‌های استان، علی رحمانی معاون دفتر برنامه‌ریزی استانداری، نمایندگان دفتر طرح تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون پایش حفاظت محیط زیست استان همزمان با هفته پژوهش در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

در این مراسم جمعی از معاونان و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی استان قزوین، مسئول تحقیقات شرکت آبفای روستایی و جمعی از کارشناسان و اعضای کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ما در کشور شاهد رشد 13 برابر متوسط علمی جهان در کشور جمهوری اسلامی هستیم، اظهار داشت: موفقیت‌های علمی حاصل شده در کشور با توجه به شرایط دشوار دوره تحریم ظالمانه، حاصل تلاش‌های متعهدانه و جدی پژوهشگران علمی در جمهوری اسلامی است.

حمید قزوینی افزود: پژوهش‌های علمی باید در چارچوب ارزش‌های جامعه و در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم و حتی بشریت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: با ملاک قراردادن 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی در طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، امکان بهره‌برداری از آب در بخش‌های غیرکشاورزی به دوبرابر افزایش یافته و در زمینه مصرف آب صنعت و شرب‌، مشکلی چندانی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان ضرورت پژوهش در امر بهبود و توسعه صنعت آب استان عنوان کرد: ارتقا و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی در رابطه با حل مشکلات و معضلات طرح‌های توسعه منابع آب و بهبود کیفیت و راندمان آب مصرفی مورد نیاز مردم استان در قالب تدوین طرح‌های پژوهشی مشترک با مراکز علمی؛ جذب و حمایت از طرح‌های نوآورانه و بدیع؛ از اهدافی است که شرکت آب منطقه‌ای برای ارتقای سطح فعالیت‌های پژوهشی دنبال می‌کند.

رئیس کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در ادامه این مراسم استفاده از ظرفیت مراکز علمی و گسترش و توسعه فرهنگ پژوهش را در راستای شناسایی چالش‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مطلوب برای بهره‌مندی از آب سالم دانست.

محمدقاسم صفیعی افزود: نتایج و دستاوردهای طرح‌های پژوهشی در ایجاد شرایط لازم برای برنامه‌ریزی آینده منابع آب استان مؤثر است.

وی اضافه کرد: وظیفه پژوهشگران در بخش تحقیقات، تبیین وضع موجود در حوزه منابع آب و همچنین ترسیم چشم‌انداز مناسب برای این بخش است که امیدواریم به حول و قوه الهی با تلاش و جدیت در این خصوص نیز گام‌های مؤثرتری برداریم.

در ادامه این همایش سخنرانی در خصوص یافته‌های علمی و پژوهشی شامل «بررسی جایگاه پژوهش در صنعت آب ایران با رویکرد نیاز سنجی پژوهش» از سوی محمد محجوب، «نیاز‌سنجی پژوهش» از سوی حسین زمانی اعضا کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای قزوین ارائه شد.

همچنین «بررسی میزان فلزات سنگین موجود در گیاهان زراعی آبیاری شده با پساب شهرک صنعتی البرز» از سوی علی مهدوی استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) «ارزیابی هیدرولیکی شبکه آبیاری دشت قزوین» از سوی سعید کاظمی محسن‌آبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا از دیگر سخنرانی‌های ارائه شده در خصوص یافته‌های علمی و پژوهشی است.

در پایان این مراسم از اساتید و اعضای فعال در کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای قزوین به پاس زحمات بی‌شائبه در امر پژوهش تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این سمینار مقالات و گزارش پروژه‌های تحقیقاتی و پیشنهادهای پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران و محققان در این شرکت به معرض نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/2667/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول