اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو:

ایجاد ردیف ملی برای تأمین آب روستایی اتفاق مبارکی در بودجه 93 است

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو ایجاد ردیف ملی برای تأمین آب روستایی را اتفاق مبارکی در بودجه سال آینده دانست.

ایجاد ردیف ملی برای تأمین آب روستایی اتفاق مبارکی در بودجه 93 است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رحیم میدانی صبح امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان ساوه و در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه هدف از این سفر را آشنایی با مسائل و مشکلات بخش آب در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به بررسی مشکلات آب در منطقه تا حدی که امکانات در اختیار داشته باشیم در جهت رفع این مشکلات گام‌های مهمی بر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:  ایجاد ردیف ملی برای تأمین آب روستایی در بودجه 93 اقدام ارزنده‌ای در راستای حل مشکلات آب روستایی است که باید آن را به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب تنها منحصر به طراحی تاسیسات آب و آبرسانی نیست و از منابع مالی موجود برای مدیریت کارآمد استفاده نشده است، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در بخش آب روستایی بر طرف خواهد شد.

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو با بیان اینکه با وجود پیشنهاد بودجه  100 هزار میلیارد تومانی در این حوزه تنها 200 میلیارد تومان در لایحه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: امیدواریم با اختصاص و تزریق به موقع این اعتبار بتوانیم طرح‌های نیمه ‌تمام مجتمع‌های آب روستایی را در نقاط مختلف کشور تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

میدانی همچنین با اشاره به پیش‌بینی 100 میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال 93 به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای احداث تصفیه‌خانه و شبکه‌های آبرسانی بیان کرد: متاسفانه در این بخش شاهد تخصیص اعتبار بسیار کمی هستیم.

وی همچنین عدم تخصیص کامل اعتبارات سال‌جاری را موجب کند شدن روند بهره‌برداری از طرح‌ها دانست و ادامه داد: میزان اعتبارات امسال تنها 30 درصد بوده است که به دلیل تخصیص کم وزارت نیرو از اجرای طرح‌های خودسازی خودداری و به سمت احداث تصفیه‌خانه‌ها و طرح‌های آب‌رسانی حرکت کرده است.

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو با بیان اینکه باید با برداشت‌های غیر مجاز آب مقابله شود، تصریح کرد: باید برای وظایف ذاتی شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، منابع مالی فراهم کنیم تا زیرساخت ها برای مدیریت منابع آب ایجاد شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: این تصفیه خانه با نصب دو مدول برای افق جمعیت 400 هزار نفری در شهر ساوه پیش‌بینی شده است.

عبدالرضا خلیلی افزود: عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه از سال 86 آغاز شده است.

به گفته وی آب حاصل از تصفیه‌خانه ساوه با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و پایین بودن سطح منطقه در اختیار بخش کشاورزی و... قرار خواهد گرفت.

پروژه فاضلاب ساوه شامل مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب با فرآیند تصفیه لجن فعال و با ظرفیت تصفیه 35 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز، سه کیلومتر خط انتقال، 66 کیلومتر خط اصلی و 60 کیلومتر خط فرعی فاضلاب است.

انتهای پیام/87012/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول