اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد

بودجه وزارت بهداشت 14 هزار میلیارد تومان است/‌تشویق به باروری با قید الزام حفظ سلامت مادر و کودک‌

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‌با تصویب هیئت دولت بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده 14 هزار و 500 میلیارد تومان است.

بودجه وزارت بهداشت 14 هزار میلیارد تومان است/‌تشویق به باروری با قید الزام حفظ سلامت مادر و کودک‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسن هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی بیمارستان‌های سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) و پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 10 رئیس ابقا شده در دانشگاه علوم پزشکی حدود 30 درصد آنان در دولت گذشته مشغول فعالیت‌های دانشگاهی و علمی بوده‌اند.

هاشمی در مورد فضاهای درمانی در کشور گفت: در ساخت و ساز مراکز درمانی و بهداشتی با مشکل بودجه روبه‌رو هستیم و بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت تدبیر و امید تسریع در روند اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه سلامت است، افزود: با تصویب هیئت دولت بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده 14 هزار و 500 میلیارد تومان است که با اختصاص این رقم و کمک خیران شاهد به پایان رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه سلامت هستیم.

هاشمی گفت: از خیرانی که در ساخت و تجهیز مجموعه‌های وقفی خود مشارکت مستقیم داشته باشند استقبال می‌کنیم، چراکه این حرکت خیرخواهانه صدقه جاریه‌ای برای نسل‌های آینده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد اجرای پزشک خانواده خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای وزارت بهداشت تکلیف قانونی است که در دولت گذشته از 2 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی تنها دو درصد آن محقق شد.

هاشمی بیان داشت: به دلیل اهمیت طرح پزشک خانواده برای دولت به ویژه وزارت بهداشت بودجه‌ اختصاصی این طرح در سال آینده 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در کنترل موالید مانند گذشته به شکل عام و دستوری عمل نمی‌کند، افزود: تشویق به باروری با قید الزام حفظ سلامت مادر و کودک در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد دلال‌هایی که اقدام به خرید و فروش اعضای پیوندی می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر این باور نیستم که این خبر درست باشد، اما اگر صحت داشته باشد موجب نگرانی اعضای نظام پزشکی و دیگر همکاران در این عرصه است.

هاشمی در مورد اهدای بالگرد امدادی به بیمارستان شیراز تصریح کرد: وزارت بهداشت برای امداد هوایی تنها با یک بالگرد امدادرسانی می‌کند و با توجه به حادثه‌خیز بودن و شیوع مرگ و میر و معلولیت ناشی از تصادفات نیاز به بالگرد برای امداد هوایی و دریایی دارد. 

وی در مورد کمک به بیماران صعب‌العلاج مناطق محروم و کم‌برخوردار بیان داشت: با اجرای تعرفه‌های جدید مشکل درمانی این قشر از جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول