اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو:

رویکرد دولت در بودجه 93 توجه ویژه به پروژه‌های آبرسانی است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: رویکرد دولت در لایحه بودجه 93 توجه ویژه به پروژه‌های آبرسانی است.

رویکرد دولت در بودجه 93 توجه ویژه به پروژه‌های آبرسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رحیم میدانی در جریان بازدید از سد کمال صالح در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس با بیان اینکه در تامین آب شرب در برخی روستاها مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: سعی کرده‌ایم در بودجه سال آتی اعتبارات را در حوزه آبرسانی افزایش دهیم.

وی افزود: در بودجه سال 93 بودجه فصل آب 30 هزار و 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و حدود 800 پروژه کوچک و بزرگ در بخش آب و فاضلاب در کشور وجود دارد که نیازمند منابع هستند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه با این میزان منابع دولتی نمی‌توان این پروژه‌ها را در مدت زمان‌بندی خود به پایان رساند بر لزوم استفاده از منابع مالی فاینانس و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی تاکید کرد.

میدانی خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی راه حل مهمی برای باز کردن گره‌های آبرسانی کشور است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال 93 مبلغ 700 میلیون تومان به منظور خرید تضمینی آب پیش‌بینی شده بود که تنها یک هفتم مبلغ پیشنهادی معادل 100 میلیون تومان به تصویب مجلس رسید.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه در این روش بخش خصوصی با منابع خود تاسیسات مورد نیاز بخش آب و فاضلاب را طراحی و اجرا می‌کند و وزارت نیرو نیز به نمایندگی از سوی دولت، خرید محصول تولیدی را تضمین خواهد کرد، بیان داشت: بخش خصوصی باید ده‌ها برابر این میزان را هزینه کند تا محصول تولید شود و ما آن را خریداری کنیم.

میدانی از اجرای 61 پروژه تولید آب توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری 2 هزار و 300 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در صورتی که در خرید تضمینی آب اختیار و منابع بیشتری داشتیم تحرک بزرگی اتفاق می‌افتاد.

وی تامین آب مورد نیاز را از مشکلات چند سال اخیر روستاها دانست و اظهار داشت: ایجاد ردیفی در بودجه سال 93 برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها اقدامی مهم برای رفع مشکلات تامین آب این مناطق است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: در بودجه 93 ردیفی به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع آب و ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در روستاها در نظر گرفته شده بود که 200 میلیارد تومان برای مجتمع‌های آبرسانی روستاها تصویب شده است.

میدانی با بیان اینکه 72 درصد از روستاهای کشور زیر پوشش آبفار قرار دارند و از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار و 500 روستا هستند که از طریق تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا وزارت نیرو پیگیری‌های لازم را انجام داده و با گنجاندن ردیف متمرکز از اعتبارات ملی به منظور این امر در بودجه سال 93 سعی در رفع مشکلات تامین آب شرب روستاها دارد.

میدانی بر تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های در دست اجرا تاکید کرد و ابراز داشت: برای رفع مشکلات آب ‌شرب، توسعه شبکه‌های خانگی و تصفیه‌خانه فاضلاب سعی بر این است که به جز منابع دولتی از منابع فاینانس و... استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در سفر یک روزه به استان مرکزی از روند تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه، روند خط انتقال آب به ساوه و فاز 3 تصفیه خانه اراک و همچنین از سد کمال صالح بازدید کرد.

انتهای پیام/87001/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول