اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار عباس‌آباد:

دفع غیراصولی زباله در عباس‌آباد تهدیدی جدی برای محیط‌زیست است

شهردار عباس‌آباد گفت: دفع غیراصولی زباله در عباس‌آباد تهدیدی جدی برای محیط‌زیست است.

دفع غیراصولی زباله در عباس‌آباد تهدیدی جدی برای محیط‌زیست است

محمدرضا ملاامرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عباس‌آباد اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی مدون، ارائه راهکارهای اساسی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به رفع معضل زباله اقدام کرد.

وی افزود: دفع غیراصولی زباله در عباس‌آباد و شهرهای اطراف یک تهدید جدی است که باید با اقدامات اصولی و زیربنایی این تهدید را به یک فرصت ارزشمند مبدل ساخت.

امرجی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود زمین مناسب، زباله‌های شهر عباس‌آباد و سلمانشهر به شیوه کاملاً سنتی جمع‌آوری، حمل و در منطقه جنگلی پلهم‌چال دفع می‌شود که این وضعیت تبعات سوء زیست محیطی فراوانی برای این منطقه به همراه دارد.

ملا امرجی مقدار زباله تولیدی شهروندان و مسافران ورودی به این شهر را از حدود 20 تن در شرایط عادی تا 60 تن در ایام تعطیل و تابستان متغیر دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرداری برای جمع‌آوری، حمل و دفع زباله هزینه می‌شود که در صورت اجرای طرح صحیح و هدفمند در قالب تفکیک از مبدا، ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به مردم، حمل و دفع مکانیزه و اصولی برای امحای زباله می‌توان این اعتبارات را برای توسعه زیرساخت‌های شهری هزینه کرد.

شهردار عباس‌آباد به اقدامات صورت گرفته برای رفع اساسی این معضل در هفته‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در پی بازدیدهای متعددی که با حضور شماری از مسئولان نهادهای ذی‌ربط و کارشناسان یک شرکت خارجی از اماکن دفع زباله صورت گرفت موضوع آموزش‌های بازیافت و تفکیک زباله از مبدا مطرح شد و در حال حاضر نیز شهرداری عباس‌آباد با برگزاری مناقصه آمادگی کامل دارد تا حل اساسی، کاربردی و دائمی معضل زباله را همکاری بخش خصوص اجرایی کند.

وی تأکید کرد: پیرو صحبت‌های حضوری با کارشناسان مربوطه مقرر شد تا آماری از شمار واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی و درمانی این شهرستان نیز در اختیار آنان قرار گیرد تا بتوانند با انجام یک کار مطالعاتی نسبت به نحوه تبدیل زباله‌های فاسدشدنی به کود و بازیافت زباله‌های خشک نیز برنامه‌ریزی کنند.

ملاامرجی در پایان ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن مقدمات این طرح انعقاد قرارداد با کارشناسان بخش خصوصی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط مشکل زباله این شهر حل شود.

به گزارش فارس، شهرستان عباس‌آباد با جمعیت ثابت در حدود 50 هزار نفر هر ساله در ایام تعطیلات و فصل تابستان پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است و این در حالی بوده که دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات جهت ارائه خدمات به همان جمعیت ثابت نیز دچار مشکل هستند.

جا دارد مسئولان ذی‌ربط در استان و فراتر از آن با نگاه ویژه نسبت به اختصاص اعتبارات لازم اقدام کنند تا بخشی از مشکلات این منطقه خاص گردشگری برطرف شود. 

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول