اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر جواب منتقدان را داد

جمشیدی: کمک مالی به تیم‌های فوتبال براساس اولویت انجام می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با وجود اینکه کمک مالی به باشگاه‌های ورزشی وظیفه این اداره کل نیست اما در حد مقدورات کمک مالی را براساس اولویت اهمیت تیم‌ها انجام می‌دهیم.

جمشیدی: کمک مالی به تیم‌های فوتبال براساس اولویت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا جمشیدی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر که خود یک والیبالیست هم هست، چهار سالی است که سکان مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر را بر عهده دارد و در این مدت با مسائل و مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم کرده و کوشیده تا مسائل و مشکلات ورزشی استان به ویژه تیم‌های حاضر در مسابقات باشگاهی را حل و فصل کند.

اما با وجود بیش از 350 هیئت ورزشی و ورزشکاران مختلف در رشته‌های ورزشی که هر ساله باید در رقابت‌های ملی و کشوری حاضر شوند کار را بر این مدیر ورزشی سخت کرده و البته منتقدانی هم دارد.

برخی منتقدان ایشان مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی استان و همچنین تعدادی از ورزشی‌نویسان بوشهری هستند که اخیرا انتقاداتی بر وی به ویژه در مورد عدم کمک مالی به تیم‌های ورزشی داشتند.

با رضا جمشیدی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت‌وگوی مفصلی انجام دادیم که بخش نخست این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:

فارس: در چند وقت اخیر چندین مدیرعامل تیم‌های فوتبالی استان که در رقابت‌های کشوری حضور دارند از شما انتقاد کردند که به تیم آن‌ها کمک مالی نکردید آیا اینطور است؟

جمشیدی: طبق قانون کمک مالی به باشگاه‌های ورزشی وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست و اگر کمکی هم می‌شود به خاطر جایگاه مردمی باشگاه‌هاست با این حال با وجود بنیه ضعیف برخی باشگاه‌ها تلاش می‌کنیم در حد مقدورات از باشگاه‌های مختلف ورزشی حمایت کنیم.

تیم‌های فوتبال استان در لیگ را به یک چشم می‌بینیم

فارس: کمک‌های مالی شما به تیم‌های فوتبال استان که در لیگ‌های کشوری حضور داشتند چگونه بوده چرا که اخیرا مدیر عامل توحید بوشهر به شدت از عدم توجه شما به این تیم انتقاد کرده است؟

جمشیدی:  امسال با وجود شرایط بد مالی اما در حد مقدورات به تیم‌های فوتبال کمک کردیم اول پرسپولیس گناوه که این تیم به راحتی به لیگ دو نرفته و اگر از این تیم حمایت نکنیم متضرر خواهد شد، بعد تیم کارگر بنه‌گز بوده که در لیگ دو حاضر است و دو تیم ایرانجوان خورموج و توحید بوشهر که در لیگ سه حضور دارند هر کدام 10 میلیون تومان کمک مالی کردیم.

اما برخی مدیران که انتقاد می‌کنند باید توجه داشته باشند که ایرانجوان خورموج از لیگ استان به لیگ کشور صعود کرده اما توحید بوشهر با سهمیه نادری بوشهر در مسابقات کشوری حضور یافته است و علت حضور توحید به جای نادری در مسابقات لیگ دسته سه عدم تمکن مالی نادری بوشهر بوده است اگر توحید بوشهر توانایی نداشت در لیگ سه کشور حضور داشته باشد چرا با امتیاز تیم نادری در مسابقات حاضر شد بنابراین لزوما باید توان مالی بیشتری داشته باشد که در لیگ حضور یابد اما با این حال ما تیم توحید و ایرانجوان خورموج را مثل هم دیدیم و به هر تیم 10 میلیون تومان کمک کردیم.

همچنین امید توحید بوشهر هم از سهمیه شاهین بندر عامری به دلیل مشکلات مالی استفاده کرد و در لیگ حضور دارد در حالی که ایرانجوان بوشهر مدعی است که حضور در رده امید لیگ کشوری حق ایرانجوان است و حال این سوال را باید از مسئولان توحید پرسید که اگر توحید توانایی مالی نداشت چرا باید سهیمه شاهین عامری را می‎گرفت.

فارس: به دیگر تیم‌های فوتبالی استان هم کمک کردید؟

جمشیدی: تیم فوتبال بانوان دلوار کشتی جنوب نماینده استان در لیگ کشوری به مدت 4 سال حمایت مالی کردیم هر چند اسپانسر هم دارند ضمن اینکه به سایر رشته‌های ورزشی از جمله هندبال دشتستان، والیبال دلیران دشتی هم کمک مالی شد اما این نکته را یادآوری کنم کمک‌های ما به تیم‌های مختلف بر اساس اولویت و اهمیت جایگاه تیم‌هاست ضمن اینکه طبق قانون الزامی بر کمک به باشگاه‌ها نداریم.

کمک به تیم فوتبال ساحلی و تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر

فارس: تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر فینالیست شده و حتما در انتظار کمک مالی شما هستند آیا به این تیم هم کمک شده است؟

جمشیدی: در چهار سال گذشته  بخش عمده‌ای از حمایت‌های انجام شده را ما داشتیم و اخیرا هم در نشست با مهندس نصوری مدیرعامل محترم پارس جنوبی تیم دریانوردان بوشهر تحت پوشش پارس جنوبی قرار گرفت.

همچنین از تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر که در رقابت‌های کشوری حضور دارند حمایت مالی داشتیم و برای ورودی مسابقات کشوری به این تیم کمک شد.

فارس: گفتید تیم بسکتبال حاجیونی؛ در گفتگویی که با سرمربی تیم داشتم از نبود سالن تمرینی مناسب گلایه داشتند و عنوان کردند هزینه سالن تمرینی را بازیکنان تامین می‌کنند، آیا برای شما امکان دارد برای تهیه سالن تمرینی نماینده استان کاری کنید؟

جمشیدی: البته در مورد این موضوع مسئولان حاجیونی بوشهر باید با معاون فرهنگی و ورزشی اداره کل هماهنگی کرده و این مشکل را با نظر ایشان حل کنند.

حمایت ما از ایرانجوان بوشهر پرداخت پاداش بوده است

فارس: موضوع مهم دیگر در مورد ایرانجوان بوشهر است نماینده شایسته استان هم اکنون در صدر جدول لیگ دسته یک است و می‌تواند به لیگ برتر هم صعود کند آیا کمک مالی به ایم تیم کردید؟

جمشیدی: پس از قهرمانی ایرانجوان در نیم فصل جلسه‌ای با اعضای شورای شهر داشتیم و پس از آن مقرر شد 200 میلیون تومان پاداش به ایرانجوان اختصاص یابد که شهرداری و شورا 50 میلیون تومان پرداخت کردند و دهقان قائم مقام باشگاه ایرانجوان هم 150 میلیون تومان پرداخت کرد و قرار شد به ازای این 150 میلیون پاداش دهقان، شورا و شهرداری هم در پروانه ساختمانی به دهقان که برای ایرانجوان است تخفیف بدهند.

دهقان سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان به ایرانجوان کمک کرد و این تیم را نجات داد و حمایت ما از ایرانجوان  بیشتر در پرداخت پاداش بوده است.

با هماهنگی صورت گرفته با مدیرعامل پالایشگاه گاز جم تیم ایرانجوان اردوی یک هفته‌ای در جم برگزار کرد و امیدواریم در نیم فصل دوم هم نتایج مطلوب را بگیرد و راهی لیگ برتر شود.

---------------------------

گفت‌وگو از ایمان ندومی

---------------------------

انتهای پیام/66006/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول