اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

325 روستا سند مالکیت گرفتند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بیش از 325 روستا در استان اردبیل در یک دهه اخیر سند مالکیت معتبر دریافت کردند تا این اسناد در ضمانت بانکی و انجام برخی از خدمات مورد توجه قرار گیرد.

325 روستا سند مالکیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در مراسم واگذاری اسناد مالکیت روستاهای بخش مرکزی گرمی اظهار داشت:‌ در این یک دهه بیش از 90 هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری و مشارکت اداره کل ثبت اسناد استان اردبیل به متقاضیان واگذار شده تا روستاییان با دریافت این اسناد بتوانند از محمل قانونی آن در حل برخی از مشکلات خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد:‌ در شهرستان گرمی نیز بیش از هفت هزار سند مالکیت در مناطق روستایی صادر شده و در روستاهای باقی‌مانده نیز این کار با سرعت و دقت نظر انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی خاطر نشان کرد: ‌از سال 84 تا سال 91 سهمیه ابلاغی به استان 63 هزار واحد بوده که همه این متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند ولی در این مدت تنها 44 هزار واحد به مرحله پایان کار رسیده و توانسته تسهیلات کاملی را از بانک دریافت کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه براساس طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیش از 50 درصد روستاهای استان اردبیل واحدهای مسکونی آنها مقاوم شده است، اضافه کرد:‌ همچنان 50 درصد از مساکن روستایی استان کم دوام یا بی‌دوام است که امیدواریم در ادامه این فرآیند این مقاوم‌سازی همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: اجرای این طرح مزایای مختلفی را به همراه داشته به طوری که بیش از 18 هزار اشتغال در مناطق روستایی ایجاد کرده و بیش از 570 میلیارد تومان تسهیلات و گردش مالی در این زمینه به جریان افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار شهرستان گرمی در سخنانی گفت: 63 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند که صدور و واگذاری اسناد مالکیت روستایی هویت‌بخشی به سرمایه‌های غیرمنقول برای این روستاهاست.

محمود علایی در ادامه سخنان خود افزود: ما هر چقدر به مناطق روستایی و دورافتاده رسیدگی کرده و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، بهتر می‌توانیم رضایتمندی مردم و انسجام و وحدت را در مناطق روستایی حفظ کنیم.

وی ضرورت راه‌اندازی کارخانه شیرآلات قهرمان را یادآور شد و تصریح کرد: همچنان گرمی از پایین بودن درآمد سرانه و بیکاری جوانانش رنج می‌برد که امیدواریم با تکمیل این مجتمع صنعتی بزرگ اشتغالزایی، درآمدزایی و تثبیت سکونت در مناطق روستایی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62007/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول