اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

بانک‌ها از سیاست‌های تولیدی حمایت کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بانک‌ها باید علاقه خود را به رویکرد تولید در ارائه تسهیلات بانکی نشان داده و از سیاست‌های تولیدی حمایت کنند.

بانک‌ها از سیاست‌های تولیدی حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ورامین احمد لطفی‌نژاد در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ورامین که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید به سمت تولید و اشتغال معطوف است و بانک‌ها باید با حرکت به این سمت این مهم را به‌عنوان محور اساسی ایجاد اشتغال مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اظهار داشت: صرف نظر از انحراف‌هایی که در ارائه آمار مربوط به بنگاه‌های زودبازده وجود دارد، فضای ایجاد شده برای بانک‌ها محدود بود و با وجود رویکرد بانک‌ها که تمایل بیشتری به سرمایه در گردش و وام‌های مبادله تجاری به‌عنوان اقدام زودبازده برای بانک دارند، تسهیلات بنگاه‌های زودبازده استان تهران به‌طور کامل محقق نشد.

وی در ادامه افزود: در اعتبارات استان تهران پیش‌بینی شده بود که 3 هزار و 220 میلیارد تومان از طریق بنگاه‌های زودبازده به استان تخصیص داده شود در حالی که بعد از شش سال تنها 2 هزار میلیارد تومان یعنی 60 درصد اعتبارات تخصیص یافت.

این مسئول عنوان کرد: بانک‌ها اعلام می‌کنند که منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی ندارد در صورتی که در استان‌های دیگر با همین مقررات و با گردش مالی کمتر اعتبارات به‌طور کامل تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: 52 درصد نقدینگی کشور در بانک‌های استان تهران موجود است و با این وجود بانک‌ها اعلام می‌دارند که اعتباری برای این امر ندارند و این بهانه‌ای است که رویکرد عدم تمایل بانک به تولید و اشتغال را توجیه کند.

لطفی‌نژاد گفت: باید تدابیر ویژه‌ای صورت گیرد تا با نگرش جدید در سرمایه‌گذاری، اعتبارات مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا آنها بتوانند از ظرفیت بانک‌ها در جهت تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که ایجاد اشتغال وظیفه‌ای سیاسی، اجتماعی و دینی است و تمام دستگاه‌ها باید در راستای ایجاد این امر تلاش کنند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال وظیفه‌ای فرا وزارتخانه‌ای است و تمام قوا باید با همکاری و همدلی زمینه ایجاد این امر را فراهم کنند، قوه مقننه با تصویب قوانین ساده دسترسی به سرمایه‌گذاری را تسهیل بخشد و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند و قوه قضائیه نیز باید ایجاد امنیت اجتماعی برای سرمایه‌گذاری، به مردم برای سرمایه‌گذاری اطمینان بیشتری بدهد.

وی تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید حرکت جدید و امیدوار‌کننده‌ای در بخش اشتغال استان تهران شروع شده و با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه 187 میلیارد تومان از اعتبارات بانک‌های زیر پوشش وزارتخانه برای ارائه به تولیدکنندگان ابلاغ شده تا ایجاد اشتغال هدفمند صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: آمارهایی که برای اشتغال ارائه شد واقعی نبود و انحراف داشت و از واقعیت لازم برخوردار نبود و قطعاً این برنامه جدید با سرمایه‌گذاری هدفمند به اشتغال پایدار ختم می‌شود.

وی از تشکیل شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها از حداقل نیم درصد کل جمعیت شهرستان به‌عنوان حد نصاب، تشکیل خواهد شد تا بستر مناسبی برای توسعه عمران شهرستان فراهم شود.

لطفی‌نژاد اذعان داشت: این شرکت می‌تواند در تمام فعالیت اقتصادی مشارکت داشته باشد و با بهره‌گیری از سرمایه‌های اندک شهرستان، نسبت به انجام طرح‌های عمرانی و خدماتی اقدام کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان تشکیل این شرکت‌های تعاونی را در جلوگیری از رانت‌های مختلف مفید دانست.

انتهای پیام/2462/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول