اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و تعاون دماوند خبر داد

تشکیل تعاونی‌های فراگیر در شهرستان دماوند

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان دماوند گفت:‌ با تصویب در جلسه هفته گذشته اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران،‌ تعاونی‌های فراگیر شهرستان به زودی تشکیل خواهد شد.

تشکیل تعاونی‌های فراگیر در شهرستان دماوند

علی مشهدی‌عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تشکیل این تعاونی‌ها به طور تقریبی حدود نصف جمعیت شهرستان دماوند را در برخواهد گرفت.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در خصوص حوزه فعالیت تعاونی‌های فراگیر افزود: حوزه‌ فعالیت این تعاونی‌ها بسیار گسترده بوده و شامل کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، گردشگری و ... است.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه مراحل اولیه کار انجام شده است،ادامه داد: در تعاونی‌های فراگیر، افراد با سرمایه‎گذاری منابع مالی و انسانی، می‌توانند با ارائه طرح در هر زمینه‌ای با دریافت تسهیلات دولتی مشغول به فعالیت شوند.

وی با اشاره به نیاز شهرستان دماوند به ایجاد اماکن گردشگری و اقامتی، تصریح کرد: یکی از بهترین فرصت‌ها برای راه‌اندازی این‌گونه امکانات مانند هتل از طریق تعاونی‌های فراگیر است و هرگونه طرح در راستای توسعه گردشگری شهرستان در اولویت خواهد بود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند درباره ماهیت شرکت‌های تعاونی فراگیر بیان کرد: این تعاونی‌ها دارای حوزه فعالیت وسیع در سطح شهرستان است که میزان سرمایه‌گذاری آنها فراتر از اعتبارات تعاونی‌های کوچک تعریف شده است.

وی افزود: این شرکت‌ها از طریق تجمیع سرمایه‌های مردمی و به کارگیری تخصص‎ها و مهارت‎های مرتبط، در اجرای طرح‌های شهرستانی و پروژه‌های بزرگ مشارکت می‌‌کنند.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه این تعاونی‌ها نقش زیادی در ایجاد جهش در سهم بخش تعاون ایفا می‌کنند، یادآور شد: تشکیل تعاونی فراگیر شهرستان به صورت چند منظوره و عام خواهد بود و کلیه افراد حقیقی و حقوقی غیردولتی می‌توانند به عضویت آن درآیند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه محدوده جغرافیایی تعاونی شهرستان دماوند است، گفت: همچنین دستگاه‎ها و مؤسسات دولتی موضوع مواد 17 و 18 و 24 قانون بخش تعاونی نیز می‌توانند در این تعاونی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/2568/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول