اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار خوسف خبر داد

اجرای 448 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع توسط آبفار خوسف

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خوسف گفت: در سطح روستاهای شهرستان خوسف 213 کیلومتر خط انتقال و 235 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

اجرای 448 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع توسط آبفار خوسف

حسین بهالگردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوسف، در بررسی وضعیت آبرسانی شهرستان اظهار داشت: در این شهرستان تعداد 60 روستا بالای 20 خانوار و 29 روستای زیر 20 خانوار آبرسانی شده و یک روستا راکد و 19 روستا فاقد شبکه آبرسانی است.

وی در بحث پتانسیل‌های آبی شهرستان گفت: دشت‌های خوسف، خور، جلگه ماژان، براکوه و سرچاه عماری از دشت‌های آبی و مجتمع‌های ماژان، خوسف، سرچاه شور، خور و مزار شاه سلیمان علی از مجتمع‌های نیمه تمام شهرستان است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خوسف افزود: تعداد هشت چاه عمیق و پنج چاه رزرو منابع آبی، آب روستایی شهرستان خوسف را تامین می‌کنند که علاوه بر آن 4 هزار و 360 مترمکعب حجم مخازن ذخیره شهرستان است که از این حجم 4 هزار و 180 متر مکعب مخازن بتونی و 180 متر مکعب مخزن هوایی است.

بهالگردی ادامه داد: در سطح روستاهای شهرستان خوسف 213 کیلومتر خط انتقال و 235 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است که با توجه به 7 هزار و 457 مشترک، سرانه خط انتقال آب به ازای هر مشترک 16 متر است.

وی ضریب برخورداری روستاها از آب شرب را در شهرستان خوسف 69.62 درصد دانست و تصریح کرد: درصد اختلاف شهرستان نسبت به استان و کشور به ترتیب 20.23 و 22.78 پایین‌تر می‌باشد که باید تلاش بیشتری در این بخش صورت گیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خوسف همچنین درصد بهره‌وری از آب شرب در روستاهای شهرستان خوسف را 67.08، در استان 70.26 و کشور 76.7 عنوان کرد.

بهالگردی پیرامون کاستی‌ها و مشکلات موجود در شهرستان اضافه کرد: خشکسالی حاکم بر منطقه و کشور، عدم ابلاغ به موقع اعتبارات به ویژه اعتبارات مربوط به خشکسالی، عدم اختصاص اعتبار برای راهبری و نگهداری شبکه‌ها، ارزان بودن آب در سطح روستاها، کمبود آب باکیفیت با توجه به کویری بودن منطقه و فرسودگی شبکه‌های آب شرب روستاها با توجه به قدمت بیش از 30 سال آن از جمله مشکلات موجود است.

وی همچنین خواستار اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده شهرستان برای جلوگیری از هدر رفت آب، اجرای شبکه آبرسانی دو منظوره در مناطق دارای کیفیت پایین آب، تامین اعتبار به موقع پروژه‌های آبرسانی و نصب آب شیرین‌کن در مناطقی که از نعمت آب شیرین محرومند شد.

انتهای پیام/69020/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول