اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان گلستان خبر داد

آستان امامزاده عبدالله (ع) گرگان میعاد عزاداران گلستانی در اربعین حسینی

رئیس کانون مداحان گلستان از تجمع بزرگ عزاداران استان در اربعین حسینی خبر داد.

آستان امامزاده عبدالله (ع) گرگان میعاد عزاداران گلستانی در اربعین حسینی

محمدحسین کبیر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: عزاداران گلستانی در اربعین حسینی روز دوشنبه دوم آذرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به سوگواری سید و سالار شهیدان می‎پردازند.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری اربعین حسینی در شبستان حضرت فاطمه (س) امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‎شود، تصریح کرد: در این مراسم قرائت قرآن، زیارت اربعین، مداحی، سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر انجام می‎شود.

محرم و صفر ایامی برای خودسازی است

رئیس کانون مداحان گلستان در خصوص اربعین حسینی گفت: هر چیزی چله‎ای دارد و نکوداشت چهلم سیدالشهدا (ع) و اهدای خون 72 تن از یاران باوفایش نشانگر حرکت در مسیر اهل بیت (ع) است.

کبیر با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشوراست، ابراز داشت: رمز پیروزی نظام اسلامی در برهه‎های مختلف پیروی از مکتب عاشورا است و این فرهنگ باید نسل به نسل منتقل شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر ایامی برای خودسازی است، یادآور شد: عزاداران با حضور در مراسمات مختلف حسینی خود را بیمه سیدالشهدا (ع) می‎کنند و در این کلاس‎ها شور خود را با شعور حسینی پیوند عمیق و ناگسستنی می‎بندند.

ضرورت ترویج فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی

رئیس کانون مداحان گلستان بر ضرورت ترویج فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: تا زمانی که این فرهنگ در کشور اسلامی حیات دارد هیچ قدرت مادی نمی‎تواند بر ارزش‎های دینی و اسلامی غالب شود.

کبیر با بیان اینکه در همه ایام باید حرمت خون سیدالشهدا (ع) به درستی نگه داشته شود، گفت: آنچه به یک کشور وزن می‎دهد توجه به ارزش‎های دینی و فرهنگ آن جامعه است که این مهم نباید مورد غفلت واقع شود.

وی در خصوص برنامه هیئت‎های مذهبی استان پیرامون اربعین حسینی بیان داشت: تمامی هیئت‎ها برنامه سوگواری دارند اما مرکز ثقل این برنامه در شهرستان گرگان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) پیش‎بینی شده است.

رئیس کانون مداحان گلستان اظهار داشت: تاکنون پیاده‎روی عزاداران حسینی از نجف تا کربلا به صورت حرکت منسجم استانی نداشتیم که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/83001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول