اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

یک هزار و 168 اکیپ راهداری در سطح کشور مستقر شده است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: یک هزار و 168 اکیپ راهداری در کشور مستقر شده‌اند که از این تعداد 43 اکیپ راهداری در سطح استان اردبیل وجود دارد.

یک هزار و 168 اکیپ راهداری در سطح کشور مستقر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالفضل صومعلو پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران به مناسبت روز راهدار اظهار داشت: محورهای برف‌گیر در کل کشور در حدود 54 هزار و 574 کیلومتر است که در این رابطه 502 گردنه، 649 راهدارخانه، 11 هزار نفر پرسنل راهدارخانه‌ها و 7 هزار و 500 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: در استان اردبیل 9 گردنه برف‌گیر وجود دارد که 9 راهدارخانه با 310 نفر پرسنل انجام وظیفه می‌کنند که در سطح کشور یک هزار و 168 اکیپ راهداری مستقر شده است که از این تعداد در استان اردبیل 43 اکیپ راهداری مستقر است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: طول آزاد راه‌های کشور 2 هزار و 165 کیلومتر است و طول راه‌های اصلی 21 هزار و 324 کیلومتر است که تعداد ناوگان مسافربری 88 هزار و 762 دستگاه و تعداد خطوط ریلی 13 هزار و 61 کیلومتر است.

صومعلو یادآور شد: تعداد فرودگاه‌های داخلی کشور 23 و تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی هشت فرودگاه است که در سال 91 حدود 25 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل هوایی جابجا شده‌اند.

این مسئول با اشاره به بحث مسکن مهر نیز گفت: در سطح کشور 2 میلیون و 155 واحد مسکن مهر در دست احداث داریم که حدود 70 درصد واحدها در مرحله اسکلت‌بندی است و یک میلیون و 500 واحد نیز به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: استان اردبیل در رابطه با بحث مسکن مهر عملکردی مناسبی داشته است و جزو پنج استان برتر کشور در این رابطه است که از 17 هزار واحد مسکن مهر اکثریت در حال اتمام است و فقط کمتر از 20 درصد آنها مشکلاتی چون آب، برق و فاضلاب دارند.

صومعلو ادامه داد: با حضور استاندار اردبیل و تلاش سایر همکاران امیدواریم که بحث مسکن مهر هر چه زودتر به اتمام برسد و شاهد موفقیت در این زمینه باشیم.

این مسئول کشوری یادآور شد: مهمترین شاخصه بحث مسکن تراکم خانوار در واحد مسکونی است که در استان اردبیل به ازای هر 106 خانوار 100 خانه وجود دارد که فقط شش درصد کمبود در استان اردبیل وجود دارد.

صومعلو خاطرنشان کرد: در سال 90 نزدیک به 77 درصد واحدهای استان بادوام، 15 درصد کم دوام و هشت درصد نیز بی‌دوام بوده است.

وی افزود: تلاش‌های بی‌وقفه همه راهداران زحمت‌کش جای تقدیر و تشکر دارد و باید از خانواده‌های این تلاشگران نیز قدردانی کرد که شرایط سخت را تحمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از راهداران نمونه استان اردبیل با اهدای جوایزی تقدیر شد و حاضران شاهد رژه ماشین‌های راهداری و اعزام آنها به مناطق برف‌گیر استان شدند.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول