اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه اشتغال در سازمان بهزیستی:

بانک‌ها دستورالعمل اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی را اجرا نمی‌کنند

مسئول دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی در سازمان بهزیستی گفت: بانک‌ها ابلاغ بانک مرکزی در زمینه اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی را اجرا نمی‌کنند.

بانک‌ها دستورالعمل اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی را اجرا نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، مهناز کاشی اظهار کرد: بانک مرکزی، این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ کرده است اما بانک‌های عامل موضوع را به سرپرستی شعب استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند و ما به عنوان مدافع حقوق مددجویان از دلیل این عدم ابلاغ، اطلاع نداریم.

وی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها نیز ابلاغیه‌ خود را محدود به بخشی از این مصوبه کرده‌اند که از نظر قانونی اشکال دارد.

مسئول دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی مبلغ این تسهیلات را برای کل استان‌ها در مجموع 134 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی گفت: بانک ملت 20 درصد سهم خود را ابلاغ کرده و بانک ملی نیز ابلاغیه را ارسال کرده است اما به میزان منابع و مصارف مقید کرده یعنی در عمل، بانک عامل در استان می‌تواند با توجیه، مصوبه را اجرا نکند.

این مسئول از تدوین بانک اطلاعات تولیدات مددجویان بهزیستی سراسر کشور در این دبیرخانه خبر داد و گفت: با تکمیل این بانک در مدت باقی‌مانده سال جاری، اطلاعات مفیدی برای برنامه‌ریزی در جهت ساماندهی بازار این تولیدات و اقتصادی کردن این بحث، در اختیار مسئولان سازمان بهزیستی و وزارت رفاه قرار می‌گیرد.

وی از پیگیری تدوین برنامه‌ای برای ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی در استان‌ها خبر داد و گفت: پیش‌نویس این برنامه در دست بررسی است و با گرفتن نظرات کارشناسان استان‌ها نهایی می‌شود که پس از نهایی شدن و تأمین اعتبارات لازم به اجرا می‌رسد.

این مسئول گفت:‌ امیدواریم این برنامه بتواند مشکلات اقتصادی مددجویانی که در حال حاضر در قالب فردی یا گروه‌های همیار به اشتغال خانگی یا تولیدات مختلف مشغول هستند و کالاهایشان بازار و فروش مناسبی ندارد را حل کند.

وی در زمینه پیش‌بینی اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی در سال 93 تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای سال آینده 268 میلیارد تومان است اما باید دید شرایط بودجه و کشور چه حدی از این پیش‌بینی را محقق می‌سازد.

کاشی در مورد این اعتبارات در سال جاری گفت: برای امسال نیز از 20 میلیارد و 500 میلیون تومان مورد تصویب فقط 8 میلیارد تومان تا امروز تخصیص یافته و البته این امر به خاطر شرایط خاص کشور، قابل درک است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول