اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بحران اورژانس بوشهر:

خانواده 5 نفره بوشهری دچار گازگرفتی شدند

مسئول ستاد هدایت عملیات بحران اورژانس بوشهر گفت: بامداد امروز در شهرک جدید عالیشهر خانواده پنج نفره دچار گازگرفتگی با بخاری شدند.

خانواده 5 نفره بوشهری دچار گازگرفتی شدند

سید مجید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 در ساعت 02:50 بامداد امروز بلافاصله نیروهای امداد فوریت‌های پزشکی (اورژانس 115 جاده‌ای عالیشهر) به محل اعزام و 5 مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی شامل اکسیژن‌رسانی، سریعاً به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه اقدام به موقع و هوشیاری یکی از اعضای خانواده و حضور سریع اورژانس جان آنها را از مرگ حتمی نجات داد.

حسینی ضمن آرزوی سلامت و تندرستی برای این خانواده افزود: همه ساله با شروع فصل سرما و بهره‌برداری از وسایل حرارت‌زا شاهد حوادثی ناشی از اینگونه وسایل هستیم.

مسئول ستاد هدایت عملیات بحران اورژانس بوشهر گفت: علت عمده این حوادث نقص فنی و بعضاً نیز استفاده ناصحیح از وسایل گرمازاست، قبل از اینکه توسط سرمای زمستان و یا دگرگونی‌های غیرقابل پیش‌بینی هوا غافلگیر شوید بهتر است از هم‌اکنون به نکات پیشگیری توجه کنیم.

حسینی گفت: قبل از نصب بخاری‌ها نسبت به سرویس و رفع نواقص احتمالی آنها بالاخص در ناحیه سیستم سوخت‌رسانی دستگاه اقدام شود.

وی با بیان اینکه وسایل گرمازا مانند بخاری‌ها را در نزدیکی و تماس نزدیک با پرده‌ها و سایر اجسام قابل اشتعال نصب نکنید، تصریح کرد: بخاری‌های نفتی را حتماً روی سینی مخصوص قرار دهید تا در صورت نشت احتمالی نفت محیط آلوده نشود.

حسینی بیان کرد: از گازسوز کردن بخاری‌های نفتی و آبگرمکن‌های نفتی و دیگر وسایل گرمازا بدون رعایت دستورات کارخانه سازنده خودداری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باک نفت بخاری‌ها را در زمان روشن بودن پر نکنیم، گفت: در وسایل نفتی از سوخت دیگری استفاده نکنید ضمن اینکه حرارت دستگاه را با توجه به حجم محیط تنظیم کنید.

انتهای پیام/66006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول