اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی سمنان خبر داد

وجود 24 تعاونی فعال مرتع‎داری در استان سمنان

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود 24 تعاونی مرتع‎داری در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، 19 تعاونی از آنها فعال و تعداد پنج تعاونی آنها غیرفعالند.

وجود 24 تعاونی فعال مرتع‎داری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اکرم میرحاج امروز افزود: ایجاد هماهنگی بین اعضا، شرکت در شوراها و کمیسیون‎ها، ایجاد همکاری و ارتباط با سایر تعاونی‎ها در شهرها و استان‎های همجوار، ایجاد روابط با مؤسسات و تعاونی‎های سایر استان‎ها، مشاوره در کشت انواع محصولات و بازاریابی تولیدات و فرآورده‎ها از جمله وظایف عمده‎ای است که به این تعاونی‎ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هر هفت تعاونی می‎توانند یک اتحادیه را به وجود آورند، افزود: این شرکت‎ها که از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده می‎توانند در بحث مرتع‎داری و حفاظت از منابع طبیعی چه در بحث مراتع و چه در بحث جنگل‎ها نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: هدف از شکل‎گیری این تعاونی‎ها هدایت، حمایت و نظارت بر عملکرد تشکل‎های بخش کشاورزی است که از مهم‎ترین وظایف حاکمیتی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران محسوب می‎شود.

میرحاج به عملکرد تعاونی‎های مرتع‎داری استان سمنان اشاره و تصریح کرد: این تعاونی‎ها در یک سال گذشته به انجام عملیات احیا و اصلاح مراتع نظیر تبدیل دیم‎زارهای کم بازده به اراضی قابل کشت، بذرپاشی و قرق مراتع پرداخته که در مقایسه با سال گذشته عملکرد تعاونی‎های مرتع‎داری در این استان تقریباً چشم‎گیر بوده است.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به فعالیت‎های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه کلاس‎های آموزشی متفاوتی با توجه به سطح و میزان اعتباری که از طرف سازمان در نظر گرفته می‎شود در سطح استان سمنان برگزار می‎شود.

وی همچنین گفت: آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، چگونگی بیمه مراتع، آشنایی با طرح‎های مرتع‎داری، مدیریت چرا، تولید نهال، تشکیل تعاونی‎های منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش مدیران عامل و ... از جمله دوره‎های آموزشی است که در اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2249/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول