اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تدوین طرح جامع مسکن توسط دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تدوین طرح جامع مسکن در دستور کار است، گفت: این طرح برای سر و سامان دادن به وضعیت مسکن در کشور پیش‌بینی شده که ظرف چند ماه آینده به مرحله اجرا درمی‌آید.

تدوین طرح جامع مسکن توسط دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسکن 240 واحدی شاهد در همدان با بیان اینکه 30 درصد از اقتصاد کشور، مرتبط با مسکن و ساخت و ساز آن است، اظهار کرد: در شأن و شرح وظایف دولت نیست که به عنوان متصدی در امر مسکن دخالت کند اما با ارائه سازوکارهای لازم، به طور جدی از کسانی که برای خانه‌دار شدن نیاز به مساعدت دولت دارند حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع مسکن در دستور کار است، افزود: این طرح برای سروسامان دادن به وضعیت مسکن پیش‌بینی شده که با تصویب هیئت دولت و در صورت نیاز، با تصویب مجلس، ظرف چند ماه آینده به مرحله اجرا درمی‌آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی شناسایی نیازمندان به مسکن، شناسایی تقریبی و نزدیک به واقعیت دهک‌های اقتصادی و تدارک زیرساخت‌های لازم را از جمله مفاد این طرح دانست.

وی در ادامه افزود: تمام بضاعت کشور را در این مسیر سازماندهی خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه را از مسکن مناسب بهره‌مند کنیم.

پژمان با بیان اینکه نباید همه کار را به وزارت مسکن و شهرسازی واگذار کرد، ابراز امیدواری کرد از این پس شاهد تقویت همکاری و هم‌افزایی سایر نیروها در راستای تأمین مسکن باشیم.

وی افزود: با سازوکاری که در آینده اتفاق خواهد افتاد شاهد تحولاتی در طرح‌های مرتبط با مسکن خواهیم بود.

*سئوال از چرایی نبود گاز در برخی واحدهای مسکن مهر تا پیگیری برای بازدید معاون وزیر

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در این سرمای سخت، چرا برخی از واحدهای مسکن مهر فاقد گاز هستند؟ چرایی این موضوع را از مدیرکل راه و شهرسازی خواستار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز با رد این ادعا گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: پس طرح این سخنان از سوی خبرنگاران به چه معناست؟

در ادامه یکی دیگر از خبرنگاران با بیان اینکه این موضوع صحت دارد و خود یکی از ساکنان این مجتمع‌هاست، از معاون وزیر خواست تا از این واحدها بازدید داشته باشد و از نزدیک در جریان اوضاع قرار گیرد.

استاندار همدان نیز انتخاب پروژه مسکن مهر شاهد به عنوان پروژه افتتاحی را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: خانواده شهدا به گردن ما حق دارند.

محمدناصر نیکبخت با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت و تحویل این پروژه‌ها ابراز امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای رفع مشکل مسکن صورت گیرد.

لازم به ذکر است ساخت پروژه مسکن مهر شاهد با مساحت زیربنای 22 هزار و 432 متر مربع از سال 89 آغاز شده بود.

این پروژه شامل 240 واحد یک‌خوابه و دوخوابه با متوسط زیربنای 75 متر است که امروز توسط معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

انتهای پیام/2499/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول