اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خواستار شد

ایجاد ستاد احیای وقف در مازندران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران خواستار ایجاد ستاد احیای وقف در شهرستان‌های استان شد.

ایجاد ستاد احیای وقف در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن خیران‌پور امشب در همایش تجلیل از خادمان سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور و سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران با بیان اینکه باید برای ترویج قرآن کریم در مازندران گام‌های موثری برداریم، افزود: قرآن کریم مملو از حکمت‌ها و علوم مختلف است که تدبر در آن، راه‌ها و مسیرهای دشوار زندگی را هموار می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند نیازهای جامعه بشریت را برطرف کند، گفت: کمالات انسانی و جامعه سالم در گرو ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

خیران‌پور فاصله گرفتن از معنویت و ولایت‌مداری را آفت جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: قرآن مملو از دانایی و علم است که با تدبیر قرآنی می‌شود از مراحل آسیب‌پذیر جامعه به راحتی عبور کرد.

وی تصریح کرد: انسان قدرتمند انسانی است که دسترسی بیشتری به قرآن و دانایی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران یکی از وظایف بسیار مهم سازمان اوقاف را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و بیان داشت: اداره‌کل اوقاف مازندران در چند سال اخیر گام‌های مؤثری برای ترویج فرهنگ قرآنی در استان برداشته است.

خیران‌پور با بیان اینکه همه مسئولان باید در ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند، افزود: ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات سبب کاهش فقر و تهی‌دستی و افزایش بار علمی و آموزشی جامعه می‌شود.

وی بر ایجاد وقف‌های جدید بر مبنای نیازمندی‌های روز جامعه تاکید کرد گفت: وقف به عنوان سنت حسنه اثرات بسیار خوبی در جامعه بر جای گذاشته است.

خیران‌پور با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای ترویج فرهنگ وقف، خواستار ایجاد ستاد احیای وقف در شهرستان‌های استان شد.

وی تصریح کرد: مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی مازندران برای احیای و ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند.

انتهای پیام/86003/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول