اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز عنوان کرد

همدست بودن عده‌ای در داخل با دشمنان خارجی در پشت فتنه 88

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر مردم با ایمان دینی در صحنه حاضر باشند بالاترین دشمنی‌ها را نابود و بزرگ‌ترین کوه‌ها را می‌توانند جابه‌جا کنند، گفت: استکبار جهانی و دشمنان خارجی در حوادث و مشکلات پس از انتخابات 88 نقش داشتند.

همدست بودن عده‌ای در داخل با دشمنان خارجی در پشت فتنه 88

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر ‌امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته نهضت و سواد آموزی، اظهار کرد: از جمله یادگارهای ارزشمند امام راحل تاسیس نهضت سواد آموزی در سال 58 بود.

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند که اسلام با علم و سواد مخالف نیست بلکه پایه‌گذار علم است، افزود: امروز 95 درصد افراد بی‌سواد کشور سواد خواندن و نوشتن آموخته‌اند و امیدواریم 5 درصد باقیمانده نیز برای کسب علم و سواد تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز هفته ثبت احوال و اهمیت ثبت اسناد و آمار در کشور اذعان کرد: عزیزانی که در جمع‌آوری آمار زحمت می‌کشند شایسته قدردانی هستند.

وی در آستانه آغاز هفته وقف، با تاکید بر اهمیت وقف در دین اسلام گفت: دین مقدس اسلام مسلمانان را به انجام این سنت حسنه تشویق و اجرای آن را توصیه کرده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: متاسفانه دولت ستمشاهی بسیاری از موقوفات را از بین برد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مسائل و مشکلات وجود ندارد و اگر مسلمانی وقف کند در جای خود مصرف خواهد شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای 8 و 9 دی بیان کرد: این روزها در تاریخ ایران به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت ثبت شده و در سراسر کشور روز با عظمتی است به طوری که چنین عظمتی تنها در تشییع جنازه امام مشاهده شده بود، مردم آمدند و از ارزش‌های اسلام حمایت کردند.

مجتهد‌شبستری افزود: در تبریز نیز هشتم دی روز با اهمیتی است، روزی است که توطئه دشمنان با حضور مردم در صحنه بر‌ملا شد.

وی افزود: توطئه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود و یکسری نیز در داخل ابزار دشمنان کشور شده بودند و با مطرح کردن بحث تقلب از 22 خرداد تا 6 دی ماه کشور را دچار آشوب کردند و عده‌ای غافل و نا‌آگاه و عده‌ای دیگر به عنوان مزدور وارد میدان شدند و قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: اما مردم بیدار شدند، مخصوصا بعد از عاشورا که اعمال زننده‌ای از سوی آنها سر زد و به عزاداران امام حسین اهانت کردند بصیرت مردم شکوفا شد و تصمیم گرفتند وارد صحنه شوند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر مردم با ایمان دینی و بصیرت در صحنه حاضر باشند بالاترین دشمنی‌ها را نابود و بزرگ‌ترین کوه‌ها را که در مقابل دارند می‌توانند جابه‌جا کنند.

وی با اشاره به مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 اظهار داشت: معلوم است که آمریکایی‌ها و غرب از یک طرف لبخند می‌زنند و از طرف دیگر تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و با این اعمال ملت ایران را تحقیر می‌کنند.

مجتهدشبستری با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با دو تن از محکومان فتنه 88 در سفارت یونان، اذعان کرد: برای افراد فهمیده بسیار معنا‌دار است این که از افرادی که مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند تقدیر می‌کنند و جایزه حمایت از حقوق بشر را به آنها می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت موجود در ترکیه اظهار کرد: ترکیه وضعیت اسفباری پیدا کرده و همان‌هایی که تا مدتی قبل از آمریکا و اسرائیل دم می‌زدند امروز می‌گویند تمام اتفاقات کار آمریکا است.

انتهای پیام/60002/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول