اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

تکفیری‌ها به پیامبر اسلام اعتقادی ندارند

امام جمعه قم گفت: صحبت‌های تکفیری‌ها در مورد اینکه شیعیان به پیامبر(ص) بی اهمیت هستند از این نظر است که آنها اصلا به پیامبر اعتقاد ندارند.

تکفیری‌ها به پیامبر اسلام اعتقادی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) عزاداری نیروهای مسلح در رحلت پیامبر اکرم(ص) را مهم، ارزشمند و اتفاقی خوب دانست و اظهار کرد: سه نکته در مورد این عزاداری قابل است؛ نخست اینکه حرکت شما باید با حرکت دسته‌های دیگر از ابعاد گوناگونی متفاوت باشد؛ یعنی در عین حال که سنتی بودن دسته عزاداری به عنوان یک اصل حفظ شده و مخدوش نشود باید سبک و آهنگ آن متفاوت باشد.

وی افزود: وقتی با لباس نیروهای مسلح عزاداری می‌کنند باید حتی آهنگ طنین‌انداز در فضای دسته عزاداری و نوحه‌های خوانده شده نیز متفاوت باشد و ‌این به دلیل روح نظامی این افراد است که وقتی با لباس فرم حرکت می‌کنند رشادت‌های خود را نیز نمایان سازند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این مراسم به پاس شکرگزاری به درگاه خدا و به دلیل بعثت پیامبر رحمت برای ما مسلمانان است خاطرنشان کرد: شأن پیامبر اکرم(ص) ایجاب می‌کند در روز رحلت ایشان عزاداری کنیم.

وی ادامه داد: صحبت‌های تکفیری‌ها در مورد اینکه شیعیان به پیامبر(ص) بی اهمیت هستند از این نظر است که آنها اصلاً به پیامبر اعتقاد ندارند و حتی اگر معذوراتی نداشتند حتی قبر حضرت محمد(ص) را هم تخریب می‌کردند چون نمی‌خواهند نام و یادی از پیامبر اکرم(ص) باشد.

سعیدی با بیان اینکه امسال این عزاداری با دهه بصیرت تقارن دارد عنوان داشت: در شهرهای دیگر 9 دی‌ماه گرامی داشته می‌شود اما در قم به دلیل قیام خونین 19 دی‌ماه مردم قم از 9 دی‌ماه تا 19 دی‌ماه دهه بصیرت نامیده شده است بنابراین باید این حرکت از مسجد امام حسن عسگری تا حرم، نمادی از بصیرت 9 دی هم باشد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) اظهار داشت:‌ نمایش عرض ادب نظامیان ما در ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت اهل بیت(ع) در این مسیر باید هنرمندانه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 عده‌ای از حقوق خود بیشتر طمع کرده و می‌خواستند جان و کالبدی دوباره به جسم خود بدهند.

سعیدی گفت:‌ باید همه ما در رفتار، گفتار و تحلیل‌هایمان مواظب باشیم و نیروهای مسلح نیز در این حرکت برائت خود را از فتنه و فتنه‌گران ابراز دارند.

امام جمعه قم در مورد غالب شدن فراموشی درباره فتنه 88،‌ هشدار داد و افزود: اگر فتنه‌گران احساس کنند که فراموشی بر نظامیان غالب شده فکرهای خود را عملی می‌کنند همانطور که از سال 78 تا 88 فکر و برنامه‌ریزی کردند و از امروز هم به فکر 10 سال دیگر هستند.

وی در پایان عنوان کرد:‌ از ابتدای انقلاب این جریان به صورت خزنده و و پنهان کار کرده و هر موقع فرصت و جرأتی پیدا می‌کند اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/2258/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول