اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

اوقاف اصفهان در هفته وقف 3 زندانی را آزاد می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اوقاف اصفهان در هفته وقف 3 زندانی را آزاد می‌کند.

اوقاف اصفهان در هفته وقف 3 زندانی را آزاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری خود با موضوع هفته وقف، اظهار داشت: وقف چشمه همیشه جاریست که هیچ گاه از حرکت نمی‌ایستد و انسان با انفاق کردن تا قیامت به خود و جامعه منفعت می‌رساند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در هفته وقف، اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به سنت نبی اکرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وقف در منظر قرآن اشاره کرد و متذکر شد: واژه وقف در قرآن با صراحت بیان نشده اما از آن به تعابیر دیگر همچون انفاق، صدقه، خیرات اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مصداق دیگر واژه وقف را می‌توان باقیات و صالحات عنوان کرد و افزود: در قرآن مجید دو مرتبه به باقیات و صالحات و 73 مرتبه به انفاق اشاره شده و مؤمنان را به انفاق تشویق کرده‌اند.

صادقی به سنت دیرینه وقف اشاره کرد و یادآور شد: وقف از ادیان گذشته و در جوامع مختلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام حضرت خدیجه (س) بزرگ‌ترین بانوی واقف بوده‌اند چرا که ایشان تمامی اموال و ثروت خود را به منظور ترویج و تبلیغ اسلام وقف نمودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تمامی مستندات موقوفات در سنوات گذشته، گفت: باید با تلاش در جهت اجرایی کردن نیات واقفان و بیان آثار این امر خداپسندانه مردم را بیش از پیش به وقف، انفاق و صدقه دادن تشویق کنیم، چراکه آنچه که در دنیا و آخرت برای افراد باقی می‌ماند این چشمه همیشه جاری وقف است.

وی بیان داشت: از دیگر راه‌حل‌های آشناسازی مردم و مؤمنین با وقف، تبلیغ، بیان آیات شریفه قرآن، عمل به سنت حسنه نبی اکرم(ص) است و این عمل نیازمند مشارکت دانشمندان، ائمه جماعات مساجد است.

صادقی به هفته وقف اشاره کرد و ابراز داشت: هفته وقف از نهم دی‌ماه آغاز و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده در این هفته طبق ابلاغیه صادره از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال شده است، گفت: این هفته با شعار همه واقف باشیم در جوار بقاع متبرکه سطح استان، شهرستان‌ها و حتی روستاها برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته را همایش وقف و رسانه در جوار آستان مقدس حضرت زینب(س) و آزادسازی سه زندانی اشاره کرد و اذعان داشت: برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، برگزاری نشست‌های صنفی، تشکیل برنامه‌ها و جلسات ستادی با حضور معاونان، خطبه‌خوانی در مساجد و نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا استان اصفهان از جمله برخی از این اقدامات است. 

انتهای پیام/63001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول