اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرماندار آینده سراب کیست

با جایگزینی دولت تدبیر و امید به جای دولت مهرورزان و شروع آرام و تدریجی تغییر مدیران کل استان، نوبت رسیدن کشتی تغییر و تحول به ساحل فرمانداری‌هاست.

فرماندار آینده سراب کیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند که به حکم شرع و قانون مدیران به عنوان سربازان مردم و نظام تا آخرین روز کاری موظف به ایفای وظیفه هستند اما گمانه‌زنی‌های محفلی و رسانه‌ای باعث شده تا نوعی سستی و بلاتکلیفی بر روح دستگاه‌های اجرایی دمیده شود.

اگرچه فرماندار جوان شهرستان سراب فقط 18 ماه است به عنوان سکاندار ارشد اجرایی مدیریت شهرستان سراب برگزیده شده و با انتقال از آموزش و پرورش نخستین تجربه خود را در کسوت فرمانداری  به انجام می‌رساند؛ اما این روزها بحث تغییر فرماندار نقل محافل و مجالس خصوصی و عمومی است.

در این بین به درازا کشیده شدن تعیین تکلیف فرماندار فعلی به ابقا و یا تغییر و جابه‌جایی باعث شده تا به نوعی دوران طلایی فرمانداران خیالی برخاسته از گمانه زنی‌ها و محافل آغاز شود.

در این میان برخی فعالان و افراد جویای نام، خود با مطرح کردن نامشان در محافل  به نوعی درصدد شهرت افزایی و یادآوری خود به صاحب منصبان تصمیم‌گیر هستند، برخی نام‌های دیگر هم توسط علاقمندان و حامیان برخی افراد با هدف ابراز علاقه و اشتیاق به سکانداری فرد مطلوب خود مطرح می‌شود و اسم‌های دیگری هم که شنیده می‌شود گاها از منابع رسمی به صورت غیررسمی به بیرون درز می‌کند که نزدیک بودن آن به واقعیت دور از انتظار نیست.

در آخرین شنیده‌ها صحبت از انتصاب بخشدار اسبق سراب و بخشدار اسبق مهربان و نیز دو بازنشسته می‌رود، البته نگرانی برخی شهروندان از آمدن افراد با چندسال مانده به پایان دوره خدمتی به وضوح نمایان است.

اما آنچه که باعث شد تا فارغ از اسم‌ها و رسم‌ها به قلم‌فرسایی در این مورد بپردازیم عدم توجه به معیارها و شاخص‌ها و پررنگ بودن توجه به اشخاص و اسامی است که متاسفانه دامن‌گیر شهر سراب هم در ماه‌های اخیر شده است.

کسی سئوال نمی‌کند که فرماندار فعلی که از نیروهای جوان فرهنگی بوده و دانش‌آموخته رشته دکترای شیمی است فقط 18 ماه است که در کسوت فرمانداری فعالیت دارد آیا این مدت می‌تواند زمان مناسبی برای نمره دادن به کارنامه او و مهر زدن قبولی یا مردودی باشد؟

به هر حال آن‌گونه که استاندار سابق و فعلی در مصاحبه‌ها و گفته‌های خود به آن اذعان کرده‌اند عقب‌ماندگی و کمتر توسعه‌یافتگی در شهرستان سراب است.

خوشبختانه هم دولتمردان مهرورزی و هم دولتمردان تدبیر و امید در توسعه ناهمگون شهرستان سراب نسبت به شهرهای مشابه به ویژه شهرهای غرب آذربایجان‌شرقی هم نظرند.

بنابراین دلسوزان و علاقمندان به شهرستان سراب از مدیر ارشد اجرایی شهرستان مطالبات و انتظارات به حقی دارند.

کسی که حکم فرمانداری این شهرستان را دریافت می‌کند باید بداند که پیشینه تاریخی و کهن این شهر به دوره اورارتورها می‌رسد و فرهیختگان و نام‌آوران بزرگی چون علامه امینی و...از دل این شهر اوج گرفتند بنابراین در درجه اول مدیر ارشد اجرایی سراب دل در گرو توسعه این شهر داشته باشد.

فرماندار آینده سراب فارغ از فشارها و مهره چینی‌های محافل و گروه‌های پیدا و نهان سیاسی انتخاب شود چرا که او باید بتواند با جمع کردن دلسوزان و فعالان حوزه های مختلف ره صد ساله را در چند سال بپیماید، به طور حتم فرماندار اگر از شایستگان انتخاب شود خواهد توانست بار را به سرمنزل مقصود برساند و اگر غیر این باشد باید پاسخگویی مطالبات محفل‌ها و اشخاص ذی نفوذ باشد.

اگر مسئولان اذعان به کمتر توسعه‌یافتگی شهرستان سراب دارند و حتی تعبیر عقب‌ماندگی ده ساله در صورت بی‌تفاوتی و غفلت یک‌ساله را مطرح می کنند باید فرمانداری قوی و با نشاط را به شهرسراب بفرستند تا بتواند به خوبی بدود و با همراهی نماینده و امام جمعه شهر بسترهای لازم را برای جذب سرمایه‌گذار در این وانفسای تزریق قطره چکانی بودجه‌های دولتی فراهم سازد و مهمتر از همه نزاع‌های بی‌مورد و فرصت‌سوز با درایت دوری کند.

انتهای پیام/60001/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول