اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رجبی دوانی در گفت‌وگو با فارس:

«نرمش قهرمانانه» بر مبنای سیره اهل بیت(ع) مکتوب می‌شود

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام از نگارش اثری با عنوان «نرمش قهرمانانه» خبر داد و گفت: این نوشتار براساس تأکید مقام معظم رهبری با تمرکز بر سیره اهل بیت (ع) آماده شده است.

«نرمش قهرمانانه» بر مبنای سیره اهل بیت(ع) مکتوب می‌شود

محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس ضمن بیان خبر نگارش «نرمش قهرمانانه» گفت: تاکنون در حوزه این فرمایش مقام معظم رهبری کتابی منتشر نشده بود درحالیکه می‌بایست محورهای این کار با استناد به فرمایشات رهبری مشخص می‌شود.

وی مخاطب اصلی این کتاب را نظریه‌پردازان و علما برای تبیین و تفسیر فرمایشات رهبری به شمار آورد و گفت: همه نظرات و ایده‌هایی که در این کتاب مطرح‌ شده است ریشه در قرآن و سیره اهل بیت (ع) دارد، تلاش کردم تا سابقه تاریخی و قرآنی فرمایش مقام معظم رهبری را بررسی کنم.

رجبی‌دوانی که معتقد است این روزها به دلیل ازدیاد فعالیت‌های علمی فرصت کمتری برای جمع‌آوری کارها و چاپ کتاب‌هایش دارد، گفت: کتاب دیگری نیز درباره امامت و قیام امام حسین (ع) در دست دارم که هنوز به مرحله انتشار نرسیده است.

وی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) یک نکته را تشریح کرد و گفت: براساس آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» قرآن کریم فرموده که رسول خدا بهترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها هستند ، چرا که هر آنچه او عمل کرده زیباترین الگوست، منتها خود آن حضرت با توجه به اینکه عمر شریفشان محدودیت داشت از سوی خداوند مأموریت یافت تا الگوهای مناسب و اصیلی در اختیار مردم قرار دهد و اینطور ولایت اهل بیت (ع) ادامه پیدا کرد.

این استاد تاریخ اسلام در ادامه توضیح داد: بنابراین مهمترین اصل در دعوت پیغمبر، ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) و اولاد ایشان بود تا انسان مسلمان هرگز دچار حیرت و سرگردانی نشود، وقتی ما می‌بینیم که در غدیرخم و اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ» نازل می‌شود همین اهمیت ولایت را می‌رساند چرا که ایشان اگر ولایت را اعلام نمی‌کرد تکلیفش به جا آورده نشده بود و بنابراین این روزها باید به بحث ولایت بیش از پیش توجه کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول