اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت‌وگوی خبرنگار فارس با ‌‌حجت‌الاسلام ‌موسوی مطرح شد

‌دستورات ویژه حضرت محمد(ص) برای سعادت بشریت/سیره و اخلاق ‌پیامبر‌(ص) ‌بصیرت‌افزاست

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: الگوی ماندگار رسول خدا(ص) در هر زمانی پذیرفتنی و به روز است زیرا ایشان کسی بود که بیشترین تلاش را در مسیر ترویج احکام و قرآن داشت.

‌دستورات ویژه حضرت محمد(ص) برای سعادت بشریت/سیره و اخلاق ‌پیامبر‌(ص) ‌بصیرت‌افزاست

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) دارای نیاکانی بزرگوار، اجدادی طاهر، مطهر و دارای خاندانی با اصالت و نجابت بود.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) از نظر شخصیتی فردی دارای کمالات، اخلاق الهی و دارای تمام فضائل اخلاقی است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در تمام شئون زندگی و در همه عرصه‌ها الگوست، گفت: پیامبر اسلام(ص) در تمام زمان‌ها، عرصه‌ها و فضاها یک الگوی تمام عیار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو در مسیر زندگی قرار دهد از نظر فردی و اجتماعی نیاز به الگوی دیگری ندارد بنابراین یک زندگی کاملا الهی خواهد داشت.

موسوی عنوان داشت: باید زندگی فردی و اجتماعی پیامبر اکرم(ص) را مورد بررسی قرار داد زیرا سیره، زندگی و اخلاق رسول خدا(ص) برای بشریت چراغ پرفروغ همیشگی در مسیر تاریخ است.

وی یادآور شد: رسول خدا(ص) رحمت للعالمین است و برای همه از جمله اصحاب،‌ انصار، همسایگان، هم‌کیشان و غیر هم‌کیشان رحمت را به همراه دارد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) از نظر مادی به شدت در فقر بود و از خود چیزی ندارد ولی اگر چیزی به دستش می‌رسید، در مسیر ارتقای دین و ترویج اسلام هزینه و انفاق می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) یک الگوی زاهدانه برای انسان‌هایی است که می‌خواهند در زهد باشند و ارکان اسلامی را بیاموزند.

موسوی تواضع پیامبر اکرم(ص) را از ویژگی‌های دیگر ایشان ذکر کرد و افزود: رسول خدا(ص) در برابر همه متواضع و از اخلاقی نرم برخوردار بود و بعد اخلاقی ایشان سبب شد که دشمنان و کفار را به مسیر الهی و توحیدی هدایت کند.

وی ادامه داد: در این زمینه سیره و زندگی ایشان الگوست زیرا همواره به فکر همسایگان و دیگران است و آنها را به خود ترجیح می‌دهد و همین اخلاق حضرت سبب شد که بسیاری از دشمنان در برابرش تسلیم شوند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ وقت‌شناسی، رعایت اصول و احکام الهی و مقاومت از دیگر ویژگی‌های رسول اسلام(ص) است و ایشان مشکلات فراوانی در راه دین تحمل کرد تا پرچم دین برافراشته شود.

وی یادآور شد: مسلمانان برای اینکه پرچم دین برافراشته بماند باید مقاومت را از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرند زیرا هیچ چیزی ایشان را از مسیر دین بازنداشت.

موسوی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) به دنبال سعادت است و در زمان حیاتش آداب، دستورات و سیره پیامبر اکرم(ص) جریان دارد و مانند موجی خروشان تاریخ را به پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: سیره، اخلاق و روح پیامبر اکرم(ص) در تمام عرصه‌ها به یاری ما می‌آید و همراه مسلمانان است زیرا نور رسالت و نبوت همیشگی و جاوید است و روح پیامبر اکرم(ص) به ما بصیرت، بیداری و بینش می‌دهد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) با مقاومت‌ها و فداکاری‌ها توانست اسلام را ترویج، احیا و تثبیت کند و به دلیل آنکه نور رسالت رسول خدا(ص) ریشه در نور الهی دارد، ماندگار، همیشگی و جاوید است بنابراین باید در پرتو این نور زندگی و تلاش کنیم.

وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) به فکر سعادت بشر بود و برای کمال و ارتقای بشر آمد تا افراد را از منجلاب جاهلیت به سرزمین سعادت‌بخش رساند و توانست سعادت را برای بشریت به ارمغان آورد.

موسوی یادآور شد:‌ الگوی ماندگار رسول خدا(ص) در هر زمانی پذیرفتنی و به روز است و ایشان کسی بود که بیشترین تلاش را در مسیر ترویج احکام و قرآن داشت و به دلیل آنکه انسان امین، صادق و فداکار بود، حتی پیش از نبوت همه مردم ایشان را به خوبی می‌شناختند.

انتهای پیام/78003/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول