اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آمادگی منابع طبیعی در واگذاری زمین برای ساخت مناطق نمونه گردشگری

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این دستگاه در واگذاری اراضی به میراث فرهنگی برای ساخت مناطق نمونه گردشگری خبر داد.

آمادگی منابع طبیعی در واگذاری زمین برای ساخت مناطق نمونه گردشگری

محمدرضا جهان‌آرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به شرایط خاصی که وجود دارد با همه توان از عرصه‌های مرتعی و جنگلی خود حفاظت می‌کند، اظهار کرد: این استان را با همین عرصه‌ها می‌شناسند و گردشگر و مسافر نیز به همین دید و برای لذت بردن از این جاذبه به استان ما سفر می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به نیاز تعامل بیشتر میان برخی دستگاه‌ها و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها باید برای اجرای طرح‌های خود که به صورت مستقیم با اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع سر و کار دارد، با منابع طبیعی هماهنگی داشته باشند و هرگونه اقدامی نیاز به استعلام و اجازه این دستگاه را دارد.

جهان‌آرا با بیان این‌که تاکنون منابع طبیعی همه‌گونه همکاری سازنده را با دستگاه‌ها داشته، تصریح کرد: اما نمی‌توان قانون را در این خصوص زیر پا گذاشت و فراتر از آن وظیفه ملی و شرعی است که نسبت به انفال داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نیازهای امروزی استان را اماکن گردشگری دانست و گفت: وقتی منابع طبیعی غنی از جمله جنگل‌های منحصر به فرد در استان داریم، لازم است تا در کنار آن مناطق گردشگری نیز دیده شوند تا مردم علاوه بر تماشای عرصه‌های دل‌انگیز خدادادی بتوانند در اماکن گردشگری به تفریح و استراحت بپردازند.

این مسئول به آمادگی منابع طبیعی برای تعامل سازنده با اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی در هر زمینه‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌های گردشگری از ما، واگذاری زمین برای مناطق نمونه گردشگری است که با رعایت مفاد قانونی آمادگی این کار را داریم.

جهان‌آرا ادامه داد: در استانی که هم منابع غنی خدادادی جنگلی دارد و هم گردشگر و مسافر سالانه در آن و در هر فصلی زیاد است، باید تعامل تنگاتنگی میان این دو دستگاه برای حفظ عرصه‌ها از یک سو و خدمات‌رسانی به گردشگر و مسافر از جانب دیگر وجود داشته باشد.

انتهای پیام/2571/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول