اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

ظرفیت اشتغال و صنعت مغان 2 برابر وضعیت فعلی است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ظرفیت اشتغال، کارآفرینی و بهره‌وری کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ دو برابر وضعیت فعلی است که این شرکت سال‌هاست به دلیل سوء مدیریت فلج شده است.

ظرفیت اشتغال و صنعت مغان 2 برابر وضعیت فعلی است

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته کشاورزی در منطقه مغان بیکار هستند کشت و صنعت مغان با حداقل ظرفیت به یک شرایط نابسامان مدیریت می‌شود که باید هر چه زودتر تکلیف مدیریت جدید آن مشخص شود که در این زمینه با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی‌های لازم را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: کشت و صنعت مغان حتماً باید مدیری با کفایت، با تحصیلات کشاورزی و دارای کارآمدی و توانمندی بالا باشد چرا که گزینه‌های مطرح شده از چنین ویژگی‌هایی برخوردار نبودند و تا پایان امسال مدیرعامل جدید این شرکت با همکاری و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی و هیئت مدیره آن انتخاب می‌شود.

برومند در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم توان توسعه و بازسازی را نیز دارد که بخشی از کارخانه‌ها و مجموعه‌های وابسته به این شرکت همچنان تعطیل بوده و یا در حالت رکود قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: نباید از سود حاصل از کشت و صنعت مغان دیگران نفع ببرند بلکه باید سود حاصل از این شرکت و منافع آن نصیب مردم مغان شود تا آنها بتوانند از مزایای تولیدی، اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی آن استفاده کنند.

وی با اعلام مخالفت با طرح موضوع فروش این شرکت اضافه کرد: در کشور ما برخلاف سایر کشورها فروش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ با مشکلات و تنگناهایی روبه‌روست و بخش خصوصی نیز نمی‌تواند وضعیت پایداری را در عرصه مدیریت این مجموعه‌ها برقرار کند که با بیکاری کارگران و رکود تولیدی و اقتصادی مواجه می‌شوند که این خود به ضرر منطقه است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هیچ کجای دنیا واگذاری شرکت‌های اقتصادی و تولیدی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم و فضاسازی‌های مناسب برای حضور و مشارکت بخش خصوصی نتایج مثبتی به همراه ندارد و ما نیز بهتر است اول زیرساخت‌ها را تأمین کرده سپس به دنبال واگذاری شرکت‌هایی نظیر کشت و صنعت باشیم.

برومند گفت: ما در بودجه سال آینده اولویت توسعه منطقه را تکمیل پروژه‌های زیربنایی به ویژه در بخش کشاورزی، بهداشت و درمان و حوزه آبرسانی قرار دادیم به طوری که قرار است با همکاری مدیران و مسئولان ذی‌ربط طرح‌های عظیم اقتصادی که با پیشرفت مناسبی نیز در حال اجرا هستند به سرانجام برسند.

وی متذکر شد: ما تکمیل راه‌آهن اردبیل به مغان، تکمیل فرودگاه پارس‌آباد، اتصال پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس، تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی، شبکه فاضلاب و آبرسانی به بیش از 100 روستا را با تکمیل مجتمع آبرسانی خروسلو و عمران‌آباد در منطقه مغان در دستور کار جدی و اساسی قرار دادیم که امیدواریم در این زمینه بتوان به حرکت‌های مثبت و سازنده ادامه داد.

انتهای پیام/62001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول