اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت با دستور قرآن است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اعلام برائت از سران کفر و فتنه به عنوان دستور قرآنی گفت: مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه مخالفت با این دستور قرآنی است.

مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت با دستور قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر عالی خود انقلاب و نظام را از خطرات فتنه‌های 78 و 88 نجات دادند و کشور را از گردنه‌های حساسی که استکبار جهانی بر سر راه ما قرار داده بود، عبور داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی مدافع قرآن و معارف دینی است و می‌توان با تقویت آن حول محور ولایت، خط اصلی دین را به پیش برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر مردود بودن زمامداران ظالم و ستمگر در نزد خداوند عنوان داشت: در سوره حجرات، سبک زندگی دینی با محوریت رهبری بیان شده و باید مورد توجه همه‌ی مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز مصداق رهبری دینی جامعه، رهبر معظم انقلاب هستند و باید همه‌ی کارها حول محور ایشان یعنی ولایت فقیه صورت بگیرد.

سالک اطاعت از خدا و رسول را به عنوان دستوری قرآنی مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در ادامه قرآن کریم می‌فرماید از اولی‌الامر نیز پیروی کنید.‌

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اعلام برائت از سران کفر و فتنه به عنوان دستور قرآنی گفت: برخی افراد عنوان می‌کنند که مرگ بر آمریکا یا مرگ بر ضد ولایت فقیه گفته نشود در حالی‌که این سخن مخالف آیات قرآن است.

وی تصریح کرد: 17 سفارت‌خانه کشورهای غربی و نیز برخی کشورهای منطقه در سال 88 پشت سر فتنه‌گران بودند و تلاش 30 ساله ملت در گسترش عدالت و اسلام را زیر سؤال بردند.

سالک با اشاره به اقدامات فتنه‌گران در سال 88 عنوان داشت: از حلقوم آنها سخنانی بیرون آمد که حرف سران کفر و عصیان بود؛ اعلام تنفر از آنها قابل توجه است و باید بر اساس دستور اسلام چنین کاری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سپاه کوفه نیز در جریان واقعه عاشورا نماز می‌خواندند و مسلمان بودند، گفت: با این حال وقتی سران آنها 30 هزار دینار طلا دریافتند کردند گفتند هر کس به کربلا برود و حسین(ع) را بکشد بهشت بر او واجب است و امروز هم در سوریه همین جریان را می‌بینیم؛ جاهلان را در پادگان‌های نظامی آموزش می‌دهند و به آنها می‌گویند اگر می‌خواهید به بهشت بروید باید به سوریه بروید و کشته شوید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 88 فرمودند فتنه بزرگ‌تری در راه است؛ این فتنه کلید خورده و ظاهر آن غیر از فتنه‌های 78 و 88 است زیرا با ظاهری اسلامی و دینی پیش می‌آیند ولی اتاق‌های تو در توی آنها نقشه‌هایی را طرح می‌کنند که به ستون اسلام ضربه بزنند.

سالک با بیان اینکه فتنه 88 بر اساس 14 محور استوار بود، گفت: براندازی نظام اسلامی، انداختن ستون خیمه اسلام و دور کردن مردم از اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) از جمله این محورها بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قم نعمت ولایت و رهبری دینی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جریانی استکباری و شیطانی تلاش می‌کند این نعمت را از ما بگیرد ولی ملت ایران با عنایات الهی و با اتکا به روحانیت و فرهنگ شهادت‌طلبی دست استکبار را قطع می‌کند؛ حماسه 9 دی در همین راستا بود و پس از اهانت به امام حسین(ع)، ملت ایران به خروش درآمدند و از اسلام و ولایت دفاع کردند.

وی حماسه 9 دی را پاسخی دندان‌شکن به فتنه‌گران دانست و ابراز داشت: تا زنده هستیم اجازه نمی‌دهیم اسلام و ولایت مورد تهاجم مستکبران و فتنه‌گران قرار گیرد.

سالک ادامه داد: راهپیمایی روز اربعین حسینی در قم از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران پیام‌هایی را برای جهانیان داشت؛ دنیا دریافت ملت ایران آماده بسترسازی برای برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) را دارد و در این راه از سختی و فشار و تحریم نمی‌هراسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دنیا دیگر مجال طرح‌های نظامی نخواهد داشت، گفت: استکبار جهانی به جنگ نرم و عملیات روانی روی آورده و در این مسیر با اعتقادات مسلمانان وارد جنگ می‌شود؛ ماهواره‌ها، سایت‌های اینترنتی و دیگر ابزارهای جدید در این راستا به کمک آنها می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: جدا شدن از رهبری صالح؛ عاملی است که می‌تواند منجر به نابودی ما شود و دشمنان نیز به دنبال همین هدف هستند.

سالک تولی و تبری را دو عامل ایستادگی در برابر مستکبران و دشمنان دین دانست و بیان داشت: به فرموده حضرت علی(ع)، فتنه‌گران ابتدا ایجاد تردید کرده و جامعه را به شک می‌اندازند، سپس اختلافات قومی، مذهبی و ... می‌آفرینند، پس از آن در ایمان مردم تزلزل ایجاد کرده و در نهایت قدرت تشخیص دوست و دشمن را از بین می‌برند.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول