اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت

گلایه مردم زلزله‌زده از تداوم بی‌نظمی‌ها در توزیع خدمات امدادی

گلایه‌ها و انتقادات مردم زلزله‌زده بستک از نحوه توزیع و مدیریت خدمات امدادی در این شهر پس از حدود 40 ساعت کماکان ادامه داشته به نحوی که این انتقادات در حضور معاون رئیس جمهور نیز مطرح شد.

گلایه مردم زلزله‌زده از تداوم بی‌نظمی‌ها در توزیع خدمات امدادی

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه زلزله‌زده بستک، در پی وقوع زمین‌لرزه 5.5 ریشتری روز پنج‌شنبه در این شهر، به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم محموله‌های امدادی و خدماتی 12 ساعت پس از زمان وقوع این زمین‌لرزه به طور پراکنده به دست مردم رسید این در حالی بود که پنج‌شنبه شب هوای بستک به دلیل استقرار سامانه کم‌فشار رو به سردی مخصوصی گذاشته بود.

این امر به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد بزرگ و کوچک سبب شد مردم حتی پس از گذشت حدود 40 ساعت از زمان زمین‌لرزه اصلی کماکان در شهر بستک به خانه‌های خود برنگردند از این رو تقاضا برای دریافت چادر حتی پس از گذشت حدود 40 ساعت کماکان در اقصی نقاط شهر به قوت باقی است.

این در حالی است که مسئولان هلال احمر و مسئولان شهرستان بستک طی ساعات گذشته همواره از توزیع مناسب و کافی چادر در مرکز این شهرستان در خبرها و رسانه‌ها صحبت کردند.

طی جدیدترین اظهارنظر محمد مشتاق‌زاده فرماندار شهرستان بستک که شب گذشته در نشست با مسئولان امداد و نجات کشور 2500 دستگاه چادر را برای این شهرستان اعلام نیاز کرده بود از توزیع 2300 دستگاه چادر طی 40 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد. هر چند که بخش اعظمی از مردم شهر بستک موفق به دریافت چادر شده‌اند اما کماکان در اغلب محلات این شهر مردم از نحوه توزیع چادر و سایر تجهیزات و امکانات امدادی گلایه‌مندند و با ورود هر مسئول استانی و کشوری دغدغه خود را از این وضعیت ابراز می‌کنند.

به نظر می‌آید منشأ مشکلات در حوزه توزیع چادر در شهرستان بستک به الگوی مورد نظر سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور که معتقد به اسکان کمپی و متمرکز زلزله‌زدگان است و مقامات محلی که معتقد به اسکان زلزله‌زدگان در جنب منازل کنونی خود هستند بر می‌گردند.

بحث در مورد اجرای این دو الگو طی شب گذشته نه تنها متقاضیان دریافت چادر را ساعت‌ها و تا پاسی از بامداد در سرما نگه داشت، بلکه علیرغم توزیع 2300 دستگاه چادر که گفته می‌شود در توزیع آن مدیریت لازم صورت نگرفته است اعتراض‌های مردم را به طور گسترده‌ای در پی داشته به نحوی که بیان بی‌اعتمادی‌ها حتی در حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور نیز مشاهده شد.

حال به نظر می‌رسد علیرغم وجود تشکیلاتی همانند ستاد بحران و سازمان‌هایی همانند هلال احمر، کماکان در شهرهایی همانند بستک هیچ تصوری سامان یافته از طرف این گونه دستگاه‌ها برای مدیریت بحران که مهمترین بخش آن اسکان موقت صدمه دیدگان است وجود ندارد چرا که تجربه نشان داده است که مردم در شهرهای زلزله‌زده و بحرانی در کنار مسئولان ساعت‌ها برای دریافت خدمات سرگردان می‌مانند که نمونه بارز آن باقی ماندن عده بیشماری از مردم زلزله‌زده بستک طی شب گذشته در سرماست.

امید است در موارد مشابه آینده مسئولان در بعد کلان و ملی با استفاده از تجارب موجود ساماندهی لازم را برای مدیریت هر چه بهتر بحران‌ها در شهرهای حادثه دیده داشته باشند.

===========

گزارش از: امیر توانگر

===========

انتهای پیام/88001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول