اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور زراعت جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد

خسارت به بیش از 7 هزار هکتار از اراضی دزفول بر اثر سرمازدگی

مسئول امور زراعت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: گزارش اولیه خسارات وارده به محصولات زراعی این شهرستان که بر اثر سرما بوده، بالغ بر 7 هزار و 525 هکتار است.

خسارت به بیش از 7 هزار هکتار از اراضی دزفول بر اثر سرمازدگی

علی کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول با بیان اینکه گزارش اولیه خسارات وارده به محصولات زراعی شهرستان که بر اثر سرما ایجاد شده، بالغ بر 7 هزار و 525 هکتار است اظهار کرد: همه بخش‌ها و روستاهای شهرستان تحت تاثیر سرما به خصوص در شب، خسارت زیادی دیده و بیشتر خسارات وارده به محصولاتی مانند کدو، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی و سایر سبزی و صیفی‌جات موجود در شهرستان بوده است.

وی افزود: سرما باعث شده است تا بعضی از محصولات به صورت 100 درصد خسارت ببینند و تعدادی از محصولات بین 10 تا 60 درصد دچار خسارت شوند.

مسئول امور زراعت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به خسارات ریالی محصولات چنین تصریح کرد: با توجه به برآورد ریالی، خسارات معادل 87 میلیون و 763  هزار ریال است.

وی ابراز داشت: با توجه به دمای پائین هوا که از تاریخ 17 تا 25 آذرماه سال جاری بر منطقه حکمفرما شد این میزان خسارات بروز کرده و به کشاورزان ضرر زیادی وارد شده است.

کرمی با بیان اینکه کشاورزان خسارت دیده نیاز به حمایت دارند عنوان کرد: امید است در این زمینه مسئولان هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند و مشکلات کشاورزان را به حداقل کاهش دهند.

انتهای پیام/72001/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول