اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌‌رضوی:

280 هزار معلول خراسان‌رضوی حتی یک اتوبوس مناسب‌سازی شده ندارند

مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 280 هزار معلول استان حتی یک اتوبوس مناسب‌سازی شده هم ندارند، گفت: مناسب‌سازی اماکن و وسایل برای 15درصد جمعیت خراسان‌رضوی یک ضرورت محسوب می‌شود.

280 هزار معلول خراسان‌رضوی حتی یک اتوبوس مناسب‌سازی شده ندارند

تهمینه شکیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان اظهار کرد: با وجود 280 هزار معلول متوسط و شدید در خراسان رضوی حتی یک اتوبوس مناسب‌سازی شده در سطح استان نداریم.

وی در ادامه گفت: در آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان تصریح شده که شهرداری‌ها به واحدهای فاقد ضوابط مناسب‌سازی پروانه ساخت و پایان کار ندهند اما این موضوع تاکنون به جز موارد معدود اجرا نشده است.

شکیب افزود: تمام برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی دولتی و غیردولتی باید پیوست مناسب‌سازی داشته‌ باشند و این امر به عنوان یک ضرورت برای زندگی اجتماعی تلقی شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا کمتر از 10 سال دیگر جمعیت سالمندان استان به 2.5 برابر میزان فعلی خواهد رسید، گفت: مناسب‌سازی برای 15 درصد جمعیت استان که شامل معلولان، سالمندان، زنان باردار، خانم‌هایی که فرزندانشان را با کالسکه جابه‌جا می‌کنند، جانبازان و بیماران اسکلتی و صعب‌العلاج هستند یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی خطاب به کمیته‌های مناسب‌سازی شهرستان‌های استان گفت: ستاد مناسب‌سازی استان زیر نظر استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و مصوبات آن برای تمام دستگاه‌ها لازم الاجرا است در حالی که در برخی شهرستان‌ها حتی خود فرمانداری‌ها هنوز مناسب‌سازی نشده‌اند.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول