اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

حضور 24 زنجانی‌ در مرحله کشوری مسابقات قرآن

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 24 نفر از شرکت کنندگان استان زنجان به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

حضور 24 زنجانی‌ در مرحله کشوری مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری ظهر امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان زنجان اظهار داشت: در زمینه تلاوت، حفظ، تدبیر و انس با قرآن کریم روایاتی بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی و امتیازات قرآن کریم برای همگان آشکار است، تصریح کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند اگر سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت و مرگی همانند مرگ شهدا را می‌خواهید با قرآن کریم انس بگیرید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه همه مسلمانان برای آموزش و تدریس قرآن کریم اهتمام ورزند، افزود: برای کاهش فتنه در جامعه به قرآن کریم تمسک جویند.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه مسلمانان تلاش کنند تا تربیت قرآنی داشته باشند چرا که این کلام خداوند است، گفت: انس با قرآن امنیت در برابر شیطان است.

باقری به انس عمیق قرآن کریم و اهل بیت (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: قرآن و اهل بیت (ع) هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از کسانی که قرآن نمی‌خوانند ولی می‌شنوند دفع بلا می‌کند، اضافه کرد: همه بزرگان دین اسلام تلاش کرده‌اند که اهل بیت (ع) و قرآن کریم در کنار همدیگر قرار گیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: جدایی اهل بیت (ع) و قرآن خطرناک است.

این مسئول به برنامه‌های هفته وقف استان زنجان اشاره کرد و گفت: نهم تا 15 دی ماه امسال با عنوان هفته وقف نامگذاری و برنامه‌های این هفته با شعار «همه واقف باشیم» با رویکرد وقف جدید برگزار شده است.

باقری با اشاره به اینکه امروز آخرین روز هفته وقف است، تصریح کرد: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ثقلین در جامعه است.

وی شناسایی، حفظ و احیای موقوفات را نخستین وظیفه اداره کل اوقاف اعلام کرد و ابراز داشت: امروز باید همه مسئولان برای شناسایی موقوفات جدید در جامعه تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از 100 امامزاده وجود دارد، افزود: احیا و نگهداری این امامزاده‌ها از دیگر وظایف اداره کل است.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس افق چشم‌انداز در سال گذشته 3 هزار و 277 حافظ یک تا سه جزء قرآن در استان وجود داشته باشد، ادامه داد: علاقه‌مندان برای حفظ قرآن کریم همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

باقری به سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: ابتدا مرحله شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات برگزار شده و نفرات برگزیده به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم به رقابت می‌پردازند، گفت: در سال 86 یک هزار نفر از هم استانی‌ها در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی سال گذشته را 16 هزار و 660 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: به دلیل اینکه امسال ثبت نام در مسابقات قرآنی به صورت اینترنتی انجام شد تعداد کمتری از افراد در این مسابقات شرکت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه 24 نفر از شرکت کنندگان استان زنجان در چهار رشته موجود به مرحله کشوری مسابقات قرآن اعزام شدند، متذکر شد: 70 نفر از شرکت کنندگان نیز به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول