اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

موانع و مشکلات برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر برطرف می‌شود

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم برطرف کردن موانع و مشکلات زیرساخت‌های پروژه‌ها‌ی مسکن مهر استان بر تکمیل این پروژه‌ها تاکید کرد.

موانع و مشکلات برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه طرح‌های مسکن مهر مربوط به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است که به امید خانه‌دار شدن در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح مسئولین امر در جهت تسریع در تکمیل این پروژه‌ها تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه‌های مسکن مهر علیرغم گرفتاری‌ها و مشکلات مالی در دولت یازدهم در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

وی در مورد پروژه مسکن مهر بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی نیز بر ضرورت معافیت این قشر از پرداخت عوارض شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد که این قشر زیر پوشش در آسایش و رفاه باشند.

استاندار مرکزی از برگزاری جلسه با خیرین مسکن ساز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: در صورتی که افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امکان پرداخت عوارض را نداشته باشند این مبلغ توسط خیرین پرداخت خواهد شد.

مقیمی در مورد پرداخت حق بیمه و مالیات پروژه‌های مسکن مهر نیز تصریح کرد: ‌بر اساس مصوبه هیئت دولت در اردیبهشت ماه سال‌جاری به استناد اصل 138 قانون اساسی تعرفه بیمه تامین اجتماعی در پروژه‌های تفاهم‌نامه 3 جانبه با سازندگان، تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد به ازاء هر متر مربع 52 هزار ریال تعیین شده است و سازمان تامین اجتماعی نیز موظف است ظرف مدت 20 روز پس از پرداخت حق بیمه نسبت به صدور مفاصا حساب اقدام کند.

وی با بیان اینکه 41 هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد، اظهار داشت: بیمه این طرح‌ها بر اساس قراردادهای سه جانبه هر متر 52 هزار ریال و مالیات آنها نیز سه میلیون ریال بر اساس هر واحد باید دریافت شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ساخت مسکن مهر بیان کرد:‌ متقاضیان دریافت مسکن مهر باید قبل از واگذاری قرارداد فروش اقساطی را در بانک‌ها امضا کنند.

مقیمی تاکید کرد: واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان باید منوط به امضاء قرارداد فروش اقساطی و تعهد در بانک‌ها باشد تا از هر گونه ضرر و زیان به متقاضیان جلوگیری شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی اصولی و عملیات زیربنایی و زیرساخت‌ها از جمله مدارس، مساجد و دیگر امکانات رفاهی و خدماتی در شهرهای جدید تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولین در شهر جدید امیرکبیر به منظور احداث یک باب مسجد به صورتی برنامه‌ریزی کنند که از سمت جاده نیز قابل دسترسی باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز در این نشست گفت: احداث یک باب مسجد، 30 باب مغازه و یک باب مدرسه در دستور کار ساخت این شهر قرار دارد و طراحی‌های لازم جهت احداث این واحدها همزمان با بهره‌برداری واحدها در حال انجام است.

علیرضا عزیزی اظهار داشت: طراحی مسجد در این شهر توسط مشاور طراحی انجام و طرح به کارگروه مساجد ارسال شده است که تا پایان سال مناقصه احداث مسجد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهر جدید مهاجران یک هزار و 344 واحد مسکن در سه بخش 320 واحدی، 576 واحدی و 448 واحدی در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر افزود: از این تعداد 520 واحد متعلق به بهزیستی و 100 واحد مربوط به کمیته امداد امام خمینی است.

عزیزی بیان کرد: این 620 واحد بر اساس قوانین از پرداخت حق انشعاب معاف هستند و بابت آماده‌سازی و صدور پروانه ساخت این واحدها مقرر بوده که مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل یارانه‌های مسکن پرداخت شود که متاسفانه تخصیص نیافته است و این امر موجب مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول