اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرزن‌آباد مطرح کرد

کاهش ترافیک مرزن‌آباد با راه‌اندازی کمربندی کلاردشت به تهران

شهردار مرزن‌آباد با اشاره به اینکه با خروج مرزن‌آباد از مشکل ترافیک مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است، گفت: با ایجاد کمربندی جاده کلاردشت به تهران نیز می‌توانیم از بار ترافیکی شهر مرزن‌آباد بکاهیم.

کاهش ترافیک مرزن‌آباد با راه‌اندازی کمربندی کلاردشت به تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، جعفر ردایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزن‌آباد نخستین شهر ورودی به استان مازندران است و سوءاستفاده از معابر و اشغال پیاده‌روها چهره ناهمگونی به آن بخشیده است.

وی نادیده گرفتن و کم‌توجهی برخورد عوامل شهرداری و یگان ویژه با متخلفان را نگران کننده دانست و گفت: با وجود تلاش‌های فراوانی که برای جمع‌آوری متخلفان صورت می‌گیرد در این راستا تاکنون سه کامیون تابلوی غیرمجاز و وسایل سد معبر را جمع‌آوری کردیم اما همچنان کسبه و بازاریان زیادی اقدام به اجرای دوباره تخلف خود دارند.

ردایی به فرهنگ‌سازی توسط شهروندان در زمینه رفع این مشکل تاکید کرد و افزود: اشغال پیاده‌روها و سوء استفاده از معابر از سوی بیشتر بازاریان مرزن‌آباد در حال رشد است و اگر شهروندان همکاری لازم را با شهرداری نداشته باشند کنترل این معضل از توان شهرداری خارج می‌شود.

وی برخورد نامناسب شهروندان با عوامل جمع‌آوری سد معابر را دور از شأن و شخصیت مردم مرزن‌آباد عنوان کرد و تاکید داشت: در این زمینه نیز به همکاری پلیس، دادگستری، شورای اسلامی شهر و استفاده از نیرو و امکانات مرتبط نیاز است.

شهردار مرزن‌آباد خاطر‌نشان کرد: بالغ بر 80 درصد از واحدهای صنفی اقدام به ایجاد سد معبر در معابر عمومی کردند که این کار علاوه بر نازیباکردن شهر موجب افزایش بار ترافیک می‌شود.

وی اذعان داشت: به منظور تشویق و ترغیب کسبه و بازاریان سعی کردیم تا افرادی که در زمینه رفع سد معبر با شهرداری همکاری می‌کنند را تشویق کنیم و با اهدای لوح تقدیر از آنها قدردانی شود.

ردایی معضل ترافیک در شهر مرزن‌آباد را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: با وجود پیگیری‌هایی که در زمینه رفع مشکل ترافیک مرزن‌آباد صورت گرفت اما تاکنون اقدام جدی نشد.

شهردار مرزن‌آباد با گلایه‌مندی از کندی عملیات تعرض محور کندوان ابراز داشت: چنانچه تعریض محور کندوان در حد فاصل دوآب ـ مرزن‌آباد و مرزن‌آباد ـ مجلار به همین کندی پیش برود در ایام نوروز و تابستان امسال نیز همچنان با مشکل ترافیک روبه‌رو هستیم.

این مسئول خروج مرزن‌آباد از مشکل ترافیک را مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام شهرداری بیان کرد و گفت: برای رفع مشکل ترافیک مرزن‌آباد آزادسازی ضلع‌های شرقی و غربی در دستور کار قرار دارد.

ردایی با اشاره به اینکه آزاد‌سازی ضلع غربی 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در ضلع غربی باید 18 واحد تجاری را خریداری کینم تا تعریض لازم صورت گیرد و مرکز شهر از ترافیک رها شود.

ردایی افزود: با ایجاد کمربندی جاده کلاردشت به تهران نیز می‌توانیم از بار ترافیکی شهر مرزن آباد بکاهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش بار ترافیکی داخل شهر، شورای اسلامی شهر و شهرداری در نظر دارد تا با همکاری اداره راه و شهرسازی برای قطع درختان مسیر و آزادسازی چهار کیلومتر از مسیر مربوطه، کمربندی را ایجاد کند تا خودروهایی که قصد رفتن از کلاردشت به کرج را دارند از همین مسیر عبور کنند و وارد شهر مرزن‌آباد نشوند.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول