اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان خبر داد

کسب رتبه دوم آموزش روستایی کشوری توسط فنی حرفه‌ای گلستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: این استان طی سال گذشته در حوزه آموزش روستایی رتبه دوم کشور را از آن خود ساخت.

کسب رتبه دوم آموزش روستایی کشوری توسط فنی حرفه‌ای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در سال پیش، 800 هزار نفر ساعت، آموزش مهارتی در حوزه روستایی گلستان انجام گرفت.

وی با اشاره به نیازسنجی امسال آموزش‎های مهارتی در روستاهای استان افزود: در سال جاری روستاهای شهرستان کلاله به عنوان پایلوت طرح نیازسنجی آموزشی روستایی و عشایری استان انتخاب شده و مد نظر قرار گرفته‎اند.

تیرانداز اضافه کرد: این نیازسنجی آموزشی با اولویت‎بندی نیازها، به دنبال دستیابی برنامه‎ریزان و مجریان برنامه‎های آموزشی استان به درکی روشن برای برنامه‎ریزی است.

لازمه توسعه روستاها افزایش کارآمدی ساکنان آن است

وی خاطرنشان کرد: این مهارت‎‎آموزی در مسیر اجرایی شدن بند ب ماده هشت آیین‎نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با استفاده از نظرات کارگروه‎ اشتغال استان پیگیر و مجری آن است.

این مسئول گلستانی یادآور شد: لازمه توسعه روستاها و افزایش کارآمدی ساکنان این مناطق در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

تیرانداز با تاکید بر اهمیت نیازسنجی آموزشی برای برنامه‎ریزی بهتر آموزش سالانه تصریح کرد: اگر چه نقش مجموعه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای در مشاغل مختلف تعیین کننده و انکارناپذیر است اما پیش از آموزش حرفه‎ای، نیازسنجی در این عرصه امری ضروری است.

برنامه‎ریزی برای نیازسنجی آموزشی در سایر شهرستان‎های گلستان

وی ادامه داد: طی هماهنگی به عمل آمده دهیاران حوزه شهرستان کلاله در کارگاه آموزشی که با حضور نمایندگان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استان‎های خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان و قم در مرکز آموزش فنی‎ و حرفه‎ای کلاله برگزار شد، شرکت کردند.

تیرانداز اضافه کرد: در ادامه این برنامه نشستی با نمایندگان اصناف و ادارات مرتبط شهرستان انجام می‎گیرد و نتیجه نهایی آن به کارگروه اشتغال و فرماندار شهرستان کلاله ارائه می‌شود.

به گفته وی، در امتداد این برنامه، در یک بازه زمانی تعیین شده در سایر شهرستان‎ها نیز روسای مراکز آموزشی فنی و حرفه‎ای، موضوع نیازسنجی مبنی بر درک شرایط واقعی جوامع روستایی و عشایری برای برنامه‎ریزی صحیح آموزشی سال آینده را در دستور کار قرار می‎دهند.

انتهای پیام/83002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول