اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام نصوری در گفت‌وگو با فارس:

نهم ربیع موقعیتی است که سبک زندگی را تغییر دهیم

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت گفت: نهم ربیع‌الاول موقعیتی است که تغییر سبک زندگی بدهیم، باید همت و غیرت دینی را ارتقا دهیم و با بدعت‌ها مقابله کنیم.

نهم ربیع موقعیتی است که سبک زندگی را تغییر دهیم

حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم به مناسبت نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت ولی عصر(عج) به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: ربیع یک یادآوری و نمادی است که یاد حضرت مهدی (عج) باشیم، درست است که ما بعد از دوازده قرن غیبت امام زمان (عج) هر روز یاد ایشان هستیم و چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها برای زیارت به اماکن منسوب ایشان می‌روند اما ایام ویژه یکی نیمه شعبان است که از پیش از رسیدن آن جشن می‌گیریم و یکی هم نهم ربیع که هم تسلیت می‌گوییم که امام مهدی (عج) صاحب‌عزا هستند و هم به نوعی سالروز آغاز امامت ایشان را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه آغاز امامت مهدی (عج) جرقه‌ای است که هر سال براساس دعای عهد با ایشان عهد و پیمان ببندیم، افزود: اینکه ایشان تا به الان ظهورشان تأخیر داشته براساس رفتارها و کردار ما بوده است باید یک میثاق نامه با امام (عج) ببندیم و بگوییم که نسبت به رفتارهای سال گذشته‌مان چه تغییری داشتیم و سال بعد در تفکراتمان جدی‌تر شویم.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به اینکه نهم ربیع الاول موقعیتی است که تغییر سبک زندگی بدهیم، اظهار داشت: باید همت و غیرت دینی را ارتقا دهیم و با بدعت‌ها مقابله کنیم، خود امام (عج) در دوران غیبت صغری با انواع فرقه‌هایی که روی کار آمده بود مقابله کردند ما هم امروز باید با فرقه‌های کاذب مبارزه کنیم و این فقط با حرف و شعار کار ساز نیست، نیاز به تزکیه نفس دارد.

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم دوران غیبت امام را یک تلنگر به شمار آورد تا رفتارهایمان را درست کنیم، افزود: در مدرسه دروس را می‌خوانیم تا قبول شویم گاهی حتی یک معلم تلنگری هم به ما وارد می‌کند که باعث ناراحتیمان می‌شود ما نیاز به این تلنگر در دوران غیبت داریم.

وی درباره چهار وظیفه اصلی منتظران مهدی موعود (عج) توضیح داد: نخست معرفت به حضرت مهدی (عج) نه شناسنامه‌ای بلکه باور به ایشان، دوم محبت ایشان همانطور که خودشان گفتند از محبانشان دفع بلا می‌کنند، سوم اطاعت؛ حضرت در دعای عهد می‌خوانیم که از او اطاعت کنیم و نکته آخر اهمیت فعالیت در جامعه است. وظایف ما در جامعه عصر غیبت فردی و اجتماعی است باید در جامعه نشان دهیم که انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود و هرکس باید براساس مسؤلیت خودش فعالیت کند.

نصوری درباره نقش رسانه‌ها در انعکاس محتواهای صحیح مهدوی گفت: باید رسانه کار صحیح در این زمینه انجام دهد جامعه امروز خلاء مهدوی دارد بحث منجی در دنیا بیداد می‌کند و مردم تشنه هستند اگر خوراک مناسب نرسانیم عقب مانده‌ایم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول