اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

48 هزار سایت وهابیت علیه ایران اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر 68 هزار شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی به مقابله با نظام اسلامی می‌پردازند گفت: 48 هزار سایت وهابیت و بهائیت برای ایران اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند.

48 هزار سایت وهابیت علیه ایران اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک عصر امروز در نشست ماهانه سنگر اجتماعی مجموعه فرهنگی عاشوراییان که به منظور برخورد سازمان ‌یافته با مقوله جنگ نرم دشمن تشکیل می‌شود اظهار کرد: فرهنگ در کشور ما متولی ندارد و ده‌ها نهاد رسمی در حوزه فرهنگ تصمیم‌گیری کرده و به اجرای برنامه می‌پردازند.

دستگاه‌های دولتی و مردم، دو جریان تأثیرگذار در حوزه فرهنگ

وی با اشاره به اینکه دو جریان در حوزه فرهنگ کشور مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی شامل وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات و برخی نهادهای دیگر به عنوان یک جریان شناخته ‌شده هستند که در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کنند، همچنین مردم نیز به نوبه خود در قالب‌های مختلفی در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنند که در نهایت تأثیر جریان‌های مردمی در حوزه فرهنگ بسیار مهم‌تر و ماندگارتر و تأثیرگذارتر است.

سالک افزود: در حوزه فرهنگ، 40 محور در زمینه آسیب‌هایی اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که در درجه اول شناسایی آنان مهم است و پس از آن نحوه برخورد با این آسیب‌ها ضرورت دارد که با توجه به نوع برداشت سیاست‌گذاران و مجریان فرهنگی، معمولاً نحوه برخورد با آسیب‌های فرهنگی به صورت درازمدت برنامه‌ریزی نمی‌شود و به اجرا در نمی‌آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف انقلاب اسلامی در درجه اول مقابله با تفکر حاکم بر نظام سلطه بود گفت: بهره‌مندی از بصیرت لازم و افزایش درک قلبی متناسب با زمان حال، ضرورتی است که باید به آن توجه شود و در این میان خانواده، دانشگاه، جامعه و رسانه نقش ویژه‌ای در حوزه فرهنگ بر عهده‌ دارند.

تشریح سیاست‌های فرهنگی استکبار از زبان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

سالک با اشاره به اینکه نظام سلطه به مقابله با نظام اسلامی پرداخته و 15 کشور منطقه در اختیار سیاست‌های استکبار است گفت: نظام سلطه جهانی با بهره‌مندی از فناوری‌های امروز، در کودکان و نوجوان ایران اسلامی نفوذ کرده و در این میان با ایجاد تردید، دامن زدن به اختلافات، بی‌ثباتی در ایمان و اعتقادات و از میان بردن قدرت تشخیص تلاش دارد دیگران را تسلیم امیال ظالمانه خود کند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 78 و 88 دشمن تلاش کرد با ایجاد تردید و شک در جوانان، به مقابله با نظام برخیزد افزود: 270 آیه در قرآن کریم درباره جنگ روانی سخن به میان آورده و 80 جمله در نهج‌البلاغه در همین رابطه سخنانی از حضرت علی(ع) نقل شده است.

کلید بصیرت، ژرف‌اندیشی در مسائل دینی است

سالک در ادامه کلید بصیرت افزایی در جامعه را ژرف‌نگری در مباحث دینی دانست و ادامه داد: باید با بهره‌مندی از آمیزه‌های دینی و هم‌ترازی فعالیت‌ها مطابق با اسلام ناب و پیروی از عنصر توانمند ولایت، اردوگاه‌های مقابله با جنگ نرم را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از رفتارهای دشمن برای مقابله با نظام فرهنگی ایران اسلامی افزود: فعالیت‌های زیرپوستی برخی از تئوریسین‌های فرهنگی واداده در حوزه فرهنگ باعث شده نگرانی‌های در دلسوزان نظام ایجاد شود.

وی به برخی مطالب منتشر شده در برخی نشریات همچون روزنامه بهار و قانون اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم به ویژه در حوزه نشر احساس می‌شود فضایی برای افراد خاص باز شده است.

دلسوزان فرهنگی بیشتر دل بسوزانند

وی بر جذب نیروهای دلسوز فرهنگی و ساماندهی آنان تاکید کرد و افزود: دلسوزان فرهنگ باید سعی کنند با تشکیل گروه‌های 5نفره مبانی اسلام و رفتارهای فرهنگی نظام را رصد نمایند و ضرورت دارد روحانیون و افراد مطلع در مباحث دینی همچون استاد پرورش در این گروه‌ها حضورداشته باشند.

سالک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را اتاق فکر فرهنگی نظام دانست و گفت: تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در حوزه فرهنگ با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی ایران کار دشواری است.

در برخی حوزه‌های فرهنگی همچنان مشکل قانون داریم

وی بر ضرورت قانونمند کردن حرکت‌های فرهنگی اجتماعی در سطح کشور تاکید کرد و با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های فرهنگ، همچنان با مشکل نبود قانون مواجه هستیم افزود: امر به معروف و نهی از منکر، نحوه رسیدگی و ساماندهی امور مساجد، نحوه برخورد با رسانه‌های خاطی، نحوه برخورد با جرائم رایانه‌ای و سایبری و خیلی مقولات فرهنگی دیگر در کشور همچنان قانون مشخص و شفافی ندارد و نمی‌توان تصمیم قاطعی در خصوص آن‌ها گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی قوانین مجلس شورای اسلامی در دستگاه‌های اجرایی کشور به صورت آیین‌نامه درآمده و راه طفره رفتن مجریان از قانون را باز می‌گذارد افزود: متأسفانه در حوزه فرهنگی در زمینه تشکیل ساختارهای فرهنگی در کشور همچنان دچار مشکل هستیم.

68 هزار شبکه تلویزیونی با ایران اسلامی بنای مخالفت دارند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 68 هزار شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی به مقابله با نظام اسلامی می‌پردازند گفت: 48 هزار سایت وهابیت و بهائیت برای ایران اسلامی برنامه‌ریزی می کنند و این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران، تنها 2500 شبکه و دستگاه و تریبون برای مقابله با القائات فکری و فرهنگی آنان فعال  است.

انتهای پیام/2301/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول