اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

فرهنگ شناخت امام زمان (عج) در جامعه اشاعه یابد

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: شناخت امام زمان(عج) امری واجب برای مسلمانان بوده و امروز باید فرهنگ شناخت امام زمان (عج) در جامعه اشاعه یابد.

فرهنگ شناخت امام زمان (عج) در جامعه اشاعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام علی عرب‏اسدی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام عسکری (ع) در روستای مغان که با حضور بیش از 300 نفر در حسینیه این روستا برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام عسکری(ع) و تبریک به امامت رسیدن قائم امت اظهار کرد: دشمنان اسلام از همان زمان امام هادی(ع) در پی کشتن امام زمان(عج) بودند و تلاش می‏کردند ایشان را پیدا کرده و به شهادت برسانند.

وی افزود: امام عسکری(ع) به این دلیل به «عسکری» لقب گرفته است که بیشتر عمر مبارک خود را در پادگان‏های نظامی بن‏العباس و تحت مراقبت شدید بود.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: دشمنان اسلام در تلاش بودند که موعود آخر‏الزمان(عج) را که پیامبر و امامان بدان بشارت داده بودند، پیدا کنند و ایشان را از بین ببرند.

عرب‏اسدی گفت: خداوند متعال به نحوی عمل کرد که تا یک ساعت قبل از ولادت ایشان کسی خبر نداشت که کودکی به دنیا خواهد آمد و بانو حکیمه خاتون نیز در شگفت شد که چگونه مولودی این‏گونه به دنیا آمد.

وی با بیان اینکه امام های(ع) و امام عسکری(ع) در مدت امامت خود مردم را در پشت پرده ملاقات می‏کردند، اظهار کرد: این بزرگواران زمینه غیبت امام را فراهم می‏کردند و امت را برای غیبت آماده می‏کردند.

استاد حوزه علمیه شاهرود بیان کرد: بعد از ولادت امام عصر(عج) نیز امام عسکری(ع) ایشان را به 40 نفر از اصحاب خاص خود نشان داد و بیان کرد که ایشان امام بعد از من و اطاعت از او واجب و لازم است.

عرب‏اسدی خاطر نشان کرد: ولادت امام عصر(عج) مانند ولادت حضرت ابراهیم(ع) و حضرت موسی(ع) که نمرود و فرعون در پی آنها بودند، انجام شد و عنایت خداوند در این امور کاملاً مشهود است.

وی گفت: شناخت امام عصر(عج) که امام حاضر عصر ماست بر همه ما لازم است؛ چرا که به فرموده پیامبر(ص)، «هر کس امام حاضر خود را نشناسد، به مرگ جاهلی مُرده است».

انتهای پیام/74006/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول