اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

تکفیری‌ها با پشتوانه صهیونیسم به جان وحدت شیعه و سنی افتاده‌اند

امام جمعه یزد با بیان اینکه خوشبختانه ما با اهل تسنن وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم باهم یکی باشیم گفت: اما وهابی‌ها و تکفیری‌ها با پشتوانه آمریکا و اسرائیل، می‌خواهند همه را به هم بریزند و دست به آدم‌کشی و قتل و تجاوز می‌زنند.

تکفیری‌ها با پشتوانه صهیونیسم به جان وحدت شیعه و سنی افتاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)، آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، امام عصر و زمان را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایتی در 12 و به روایت دیگر در 17 ربیع الاول را گرامی داشت و افزود: بین این دو روایت به تدبیر امام خمینی (ره)، هفته وحدت نامگذاری شده است.

ناصری با اشاره به برخی اختلافات شیعه و سنی عنوان کرد: پیامبر و خدای ما و کتاب قرآن ما واحد است، پس چرا باید این همه اختلاف داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مسئله شیعه و سنی، مسئله امامت و ولایت است و آنها نظرات خود را دارند و ما نیز پیرو گفته خدا و پیامبر خدا هستیم و تاکنون بر اساس آن عمل کرده‌ایم.

ناصری خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند «من کتاب و عترتم را بین شما باقی می‌گذارم و آنها از هم جدا نمی‌شوند تا حوض کوثر که به یکدیگر می‌رسیم» و شیعه نیز معتقد است باید به دستور خدا و پیامبر در این زمینه عمل کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: شیعه اهل بیت (ع) را رها نمی‌کند و قرآن را نیز حفظ می‌کند اما اهل سنت تنها کتاب خدا و سنت رسول را مدنظر قرار دارد در حالی که کتاب خدا، به مفسر نیاز دارد و نمی‌توانیم هر کدام با اجتهاد خودمان، کتاب خدا را تفسیر کنیم.

ناصری تصریح کرد: وهابیون شیعیان را کافر می دانند و با صهیونیست‌ها روی هم ریخته‌اند، صهیونیست‌هایی که نه خدا، نه پیامبر خدا و نه قرآن را قبول ندارند.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها مبالغ هنگفت دلار خرج می‌کنند تا مردم را در سوریه بکشند و توطئه القاعده و ... را نیز اجرا می‌کنند تا کشورهای شیعه‌نشین را از بین ببرند و خودشان با آن سنت‌های غلط و تندروی باقی بمانند.

امام جمعه یزد ادامه داد: وهابی‌ها از نظر توحیدی نیز دچار مشکل هستند و برای خدا جسم قائلند اما با این وجود و با این افکار و عقاید، شیعیان را کافر می‌ءدانند.

وی تصریح کرد: اما خوشبختانه ما با اهل تسنن وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم یکی باشیم اما وهابی‌ها و تکفیری‌ها با پشتوانه آمریکا و اسرائیل، می‌خواهند همه را به هم بریزند و دست به آدم‌کشی و قتل و تجاوز می‌زنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط ایران و آمریکا اظهار داشت: باید باورمان شود که تا قدرتمند نشویم و با یکدیگر اتحاد نداشته باشیم، نمی‌توانیم در مقابل آمریکا مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر عدم اعتماد به آمریکا تصریح کرد: اینها ما را بازی می‌دهند و مسئولان ما نیز باید این نکته را درک کنند و دانشجویان و دانشگاهیان ما نیز به دنبال توانمندسازی و مقاومت باشند زیرا خداوند متعال فرموده است که با استقامت به ما نصرت عطا می‌کند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر ما جدی باشیم و مراقب وضعیت اقتصادی و درست مصرف کردن باشیم، می‌توانیم در مقابل دشمنان عزتمندانه زندگی و مقاومت کنیم تا خودشان به این نکته اعتراف کنند همانطور که گفته‌اند ما نمی‌توانیم در برابر مسئله هسته‌ای ایران موفق باشیم.

انتهای پیام/2464/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول