اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی‌جزایری:

وهابی‌ها و تکفیری‌ها همچنان بر طبل جدایی بین مسلمانان می‌کوبند

امام جمعه اهواز گفت: وهابی‌ها و تکفیری‌ها همچنان بر طبل جدایی بین مسلمانان می‌کوبند.

وهابی‌ها و تکفیری‌ها همچنان بر طبل جدایی بین مسلمانان می‌کوبند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت به‌ مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، آغاز امامت امام عصر (عج) را تبریک گفت و اظهار کرد: هفته وحدت فرصتی برای اقوام مختلف و در راستای همکاری و بیداری جهان اسلام پایه‌ریزی شده است.

وی، هفته وحدت را که از 12 تا 17 ماه ربیع الاول است را فرصتی مناسب برای ایجاد اخوت و تعمیق برادری بین مسلمانان و خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه دشمنان اسلام بیان کرد و افزود: کلمه وحدت خلاصه رشد تعالی است و در درون نظام ما با وحدت، شوکت اسلام را بیشتر و دشمنان را مایوس کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین عنوان کرد: سیاست استکبار جهانی اختلاف‌افکنی است و وهابیت و تکفیری‌ها که آلت دست دشمنان اسلام هستند به این اختلاف‌افکنی دامن می‌زنند و وظیفه ما مسلمانان است که ریشه این جدایی‌ها را بخشکانیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی داعیه وحدت بین شیعه و سنی بوده و هست و معتقدیم وحدت شیعه و سنی به عظمت و اقتدار مسلمین و خواری دشمنان اسلام منجر خواهد شد.

موسوی جزایری با اشاره به اینکه جا دارد در برابر شهدا که با خونشان نهال انقلاب را آبیاری کردند اظهار کرنش کنیم تصریح کرد: امروز ما بزرگترین نعمت که همان امنیت است را به برکت خون این عزیزان داریم و انقلاب اسلامی نیز ثمره خون شهدا و نیت خالصانه امام و مقاومت فرزندان انقلاب مسلمان است.

وی در خصوص هفته وحدت با تاکید بر اینکه سرشت هر انسانی به وحدت گرایی علاقه دارد و در اسلام نیز خیلی به وحدت سفارش شده است اضافه کرد: ما با برادران اهل سنت پیوند دوستی داریم چون اینها محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده ولی با کمال تاسف وهابیت سد راه وحدت مسلمانان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صدماتی که وهابیت و تکفیری‌ها با فتنه به ریشه اسلام زده‌اند کاملا مشهود است و آنان همواره قصد جدایی بین شیعه و سنی و مسلمانان جهان را دارند.

وی ابراز داشت: وهابی‌ها و تکفیری‌ها مطابق با خواست استکبار جهانی به طبل دشمنی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی می‌کوبند و تنها خود را برحق می‌دانند.

امام جمعه اهواز در پایان با گرامیداشت 20 دی ماه 1230 سالروز شهادت امیر کبیر و بزرگداشت یاد و خاطره شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای کشورمان که به دست تروریست‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها به شهادت رسید گرامی‌داشت خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز را پایان داد.

انتهای پیام/72001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول