اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

باید به پیام امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت شیعه و سنی جامه عمل بپوشانیم

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: باید به پیام امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت شیعه و سنی جامه عمل بپوشانیم.

باید به پیام امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت شیعه و سنی جامه عمل بپوشانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: آینده‌نگری امام و درایت مقام معظم رهبری و آگاهی از توطئه‌های دشمنان اسلام یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها که بنا بر ایجاد اختلاف شیعه و سنی دارند و درصدد راه‌اندازی جنگ میان امت اسلامی دارند، موجب شده همواره تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان از سوی این دو رهبر بصیر عنوان شود.

وی با انتقاد از برخی که پیام امام راحل و مقام معظم رهبری را در خصوص وحدت شیعه و سنی درک نکردند، بیان داشت: این پیام به هیچ عنوان به معنای دست برداشتن از اصول نیست؛ بلکه به این مفهوم است که این دو مذهب نباید با یکدیگر بجنگند و زمینه دشمن‌سازی را از دست صهیونیست‌ها خارج کند.

امام جمعه کاشان با تأکید بر اشتراکات فراوان شیعه و سنی، عنوان کرد: افرادی که در دین، قبله، پیامبر، قرآن و برخی دیگر از موضوعات مهم دینی مشترک هستند نباید فریب توطئه‌های بیگانگان را خورده و با یکدیگر به ستیزه‌جویی برخیزند.

نمازی با اشاره به اتفاقات تروریستی صورت گرفته در عراق، سوریه و پاکستان توسط سلفی‌ها و وهابی‌ها، ابراز داشت: برادران اهل سنت و همچنین پیروان مذهب تشیع باید پیام مهم انقلاب اسلامی و رهبر آن را که لزوم اتحاد امت اسلامی است به درستی درک کنند.

وی همچنین با تبریک دهم ربیع‌الأول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: باید از مکتب اهل بیت شیوه صحیح زندگی را آموخت و با مشاهده سیره و عملکرد آنان در مورد موضوعاتی نظیر ازدواج، آن را در زندگی امروز خود به کار ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه به دیدار جمعی از فضلای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری اشاره و فرازهایی از فرمایشات معظم‌له را در این دیدار بیان کرد.

نمازی با اشاره به بصیرت نداشتن به عنوان یکی از عوامل عدم موفقیت‌ ملت‌ها در برخی قیام‌ها از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان داشت: ملت مصر با وجود قیام گسترده خود و سرنگونی حکومت آمریکایی حسنی مبارک، اما به دلیل عدم انتخاب رهبر شایسته و نداشتن بصیرت، قیام‌شان به دست سلفی‌ها و وهابی‌ها افتاد و این کشور به محلی برای تاخت و تاز آنها که مورد خشنودی اسرائیلی‌ها نیز قرار گرفت، تبدیل شد.

وی همچنین با سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) را تسلیت گفت و نمازگزاران را به پیروی از دستورات و توصیه‌های آن حضرت و ائمه اطهار سفارش کرد.

انتهای پیام/63009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول