اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

استقبال «کارل بیلت» از توافق ایران و 1+5

وزیر خارجه سوئد: اتحادیه اروپا فورا برای لغو تحریم‌ها دست به کار شود/از اقدامات کنگره آمریکا نگرانم

وزیر خارجه سوئد با انتشار پیامی در صفحه توئیترش به توافق ایران و 1+5 برای اجرای توافقنامه ژنو استقبال کرده و اجرای فوری لغو تحریم‌ها را خواستار شده است.

وزیر خارجه سوئد: اتحادیه اروپا فورا برای لغو تحریم‌ها دست به کار شود/از اقدامات کنگره آمریکا نگرانم

به گزارش خبرگزاری فارس، «کارل بیلت» وزیر خارجه سوئد در واکنش به توافق ایران و گروه 1+5 برای اجرای توافقنامه ژنو، لغو فوری تحریم‌ها را خواستار شد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: از اینکه توافق موقت از 20 ژانویه اجرایی می‌شود، استقبال می‌کنم. اتحادیه اروپا فورا باید برای لغو تحریم‌ها وارد عمل شود.

بیلت در توئیت در مورد اقدامات نمایندگان کنگره آمریکا نوشته است: از اقدامات کنگره آمریکا برای تضعیف تلاش‌ها در جهت پیشبرد مذاکرات هسته‌ای نگرانم. ما باید بتوانیم تحریم‌ها را لغو کنیم.

ایران و گروه موسوم به 1+5 امروز از حصول توافق برای اجرای توافقنامه ژنو از روز 30 دی خبر دادند. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای از این توافق استقبال کرده و گفته است در صورت تصویب تحریم‌های تازه آن‌ها را وتو می‌کند.

«جان کری»، «ویلیام هیگ» و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیران خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان هم با صدور بیانیه‌هایی جداگانه از این توافق استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول