اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شهرداری و شورای شهر قم صرفه‌جویی را نصب‌العین خود قرار دهند

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تأکید‌ شرکت‌های آب و گاز بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گفت: شهرداری و شورای شهر قم بایستی مسئله صرفه‌جویی را نصب‌العین خود قرار دهند.

شهرداری و شورای شهر قم صرفه‌جویی را نصب‌العین خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر یکشنبه شب در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت سالروز قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت: مردم شریف قم به مناسبت این روز به دیدار رهبر معظم انقلاب و پس از آن زیارت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی رفتند و ضمن تجدید بیعت با رهبری با آرمان‌های امام راحل نیز تجدید میثاق کردند.

وی با بیان اینکه هزاران نفر از مردم قم با شور و شوق فراوان به دیدار رهبری شتافتند، گفت: با توجه به لطف خاص رهبر معظم انقلاب به مردم قم، ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی فرمودند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای اداری استان بیان کرد: در این جلسه استاندار قم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سرپرست شرکت گاز استان به ایراد سخن پرداختند.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و گاز

آتش‌زر با اشاره به تاکیدات شرکت‌های آب و گاز بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف اظهار داشت: شهرداری و شورا باید مسئله صرفه جویی را نصب‌العین قرار دهد.

وی با بیان اینکه ما یکی از استفاده‌کنندگان مهم انرژی و آب هستیم، تصریح کرد: باید هم در شهرداری و هم در توصیه‌هایمان به مردم این نکته را تذکر دهیم تا صرفه‌جویی در مصرف آب و گاز اتفاق بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تجلیل از نهادها و ارگان‌هایی که در شکل گیری مراسم باشکوه اربعین در قم نقش داشتند اظهار داشت: شهرداری و برخی دیگر از نهاد‌ها در این مراسم تجلیل شدند و طبق معمول شورای شهر فراموش شد.

وی همچنین یادآور شد: در این مراسم از یکی از ارگان‌هایی که هیچ همکاری هم نداشت و کاری هم نکرد تجلیل شد.

آتش‌زر در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بین شهرداری و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مشکل ما تنها مالیات سازمان ها نیست بلکه بحث عدم به روز رسانی قیمت‌های منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه عدم به روز رسانی قیمت‌های منطقه‌ای بزرگترین و مهم‌ترین آسیب را به شهرداری می‌زند، خاطرنشان کرد: قیمت‌های زمین ارزش پیدا کرده است اما قیمت منطقه‌ای که زمانی یک سی ام قیمت زمین بود الان به یک صدم و در برخی از نقاط به کمتر از یک هزارم رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از برخی از زمین‌های بلااستفاده در شهر به عنوان سرمایه استفاده می‌شود که گاها کوچه‌ای 20 ساله آباد شده اما یک زمین در آن بدون استفاده مانده است، تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا عوارض برای این زمین‌ها لحاظ شود و سال به سال به این عوارض افزوده شود تا انگیزه‌ای برای استفاده از زمین‌های خالی ایجاد شود.

تاکید بر افزایش راه‌های دسترسی پردیسان به مرکز شهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکل راه دسترسی شهر و شهرک پردیسان که مورد تاکید آیت‌الله خاتمی نیز قرار گرفته بود، اظهار داشت: در حال حاضر تنها راه دسترسی پردیسان بلوار غدیر است که واقعا گره ترافیکی ایجاد کرده است.

آتش‌زر با تاکید بر اینکه باید در سال 93 برای راه دسترسی به پردیسان اقدام موثری انجام شود، بر لزوم ادامه بلوار شهید آوینی تاکید کرد و افزود: با توجه به عبور این بلوار از شهرک مهدیه باید با همکاری حوزه علمیه مسئله این شهرک حل شود و بلوار شهید آوینی ادامه یابد.

وی یکی دیگر از راه‌های دسترسی به شهرک پردیسان را بستر رودخانه قمرود دانست و گفت: این مسیر مشکل تملک ندارد و باید هر چه زودتر داخل رودخانه ساماندهی شود زیرا این مسیر می‌تواند یکی از بهترین راه‌های دسترسی برای پردیسان باشد.

انتهای پیام/78010/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول