اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسران شهرداران دهگانه و اعضای شورای شهر تبریز گردهم آمدند

بررسی مشکل زنان تبریزی در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی شورای شهر

مشکلات، توانمندی‌ها و راهکارهای جلب مشارکت زنان و بانوان تبریز در جلسه هم‌اندیشی بین رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با همسران اعضای شورای شهر تبریز و شهرداران مناطق بررسی شد.

بررسی مشکل زنان تبریزی در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صبح امروز در این جلسه که برای نخستین بار و به ابتکار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ترتیب یافت موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه بانوان توانمند تبریز و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات زنان شهر در دستور کار قرار گرفت.

زنان تبریزی از بسیاری از امکانات تفریحی و ورزشی محروم هستند

اکرم حضرتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه در آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی باید به نقش و جایگاه زنان بیش از پیش توجه شود، عنایت ویژه مدیریت سیاسی و شهری را به مطالبات زنان و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان و نیز تقویت بنیان‌های اقتصادی آنان را ضروری دانست.

وی با انتقاد از اینکه به لحاظ برخی باورها و هنجارهای اجتماعی و نیز کمبود امکانات، زنان تبریزی از بسیاری از امکانات تفریحی و ورزشی در چارچوب‌های قانونی هم محرومند، گفت: در حالیکه نشاط معنوی و روحیه بالای مادران و زنان به شادی و نشاط اجتماعی و معنوی خانواده‌ها و در نهایت کل جامعه منجر می‌شود اما با این حال به خاطر برخی محدودیت‌ها، کم توجهی‌ها و امکانات اندک، این فرصت از دسترس بسیاری از زنان مسلمان ما خارج شده و زنان آذربایجانی نیز این موضوع را فراموش کرده‌اند که شادابی و نشاط معنوی آنها به نشاط کل جامعه منجر می‌شود.

حضور کمرنگ زنان تبریزی در مجموعه مدیریتی استان آذربایجان‌شرقی

حضرتی با اشاره به اینکه مدیریت جدید شهری و شهردار تبریز هم به مسایل دختران و زنان جامعه شهری تبریز و ایجاد و توسعه امکانات رفاهی و ورزشی برای زنان عنایت ویژه دارند، تصریح کرد: با وجود توجه مجموعه مدیریت شهری به توانمندی زنان تبریز متاسفانه حضور بانوان سخت کوش و خلاق آذربایجانی در مجموعه مدیریتی استان بسیار کمرنگ است در حالی که اغلب آنها در طول تاریخ و در تمام عرصه‌های انقلاب توانمندی‌های خویش را به منصه ظهور رسانده‌اند.

موفقیت مردان جامعه به مدیریت مبتکرانه آنان در درون خانواده بستگی دارد

ایران آهور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه حمایت همه زنان از مدیران زن استان را خواستار شد و گفت: توانمندی‌های زنان در اداره شهر بر کسی پوشیده نیست و موفقیت مردان جامعه به مدیریت مبتکرانه آنان در درون خانواده بستگی دارد. با این حال زنان استعدادهای خویش را در مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی جامعه در گذشته و حال بر همگان ثابت کرده‌اند.

وی افزود: انتظار می‌رود همه زنان توانمند تبریز با خودباوری و طرح ایده‌های خود، مدیریت شهری را در تحقق آرمان‌های همه بانوان یاری دهند.

در پایان این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواستار طرح مستمر پیشنهادات، ایده‌ها و طرح‌های زنان و دختران تبریزی در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شد.

شایان ذکر است در این جلسه همسران شهرداران مناطق دهگانه و نیز همسران اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول