اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت لوندویل:

حساب وهابیت از اهل سنت جداست

امام جمعه اهل سنت لوندویل با بیان اینکه وحدت به اندازه حیات اسلام اهمیت دارد، گفت: حساب وهابیت و سلفی‌ها از اهل تسنن جدا است و ما معتقد و متعهد به ولایت فقیه و قانون اساسی هستیم.

حساب وهابیت از اهل سنت جداست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، شیخ علیرضا بنی‌پولاد شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت و استقبال هفته وحدت، اظهار داشت: سنت اسلام این است که مردم مسلمان با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت دستور مؤکد اسلام است، تصریح کرد: هفته وحدت به‌ عنوان یک نماد قرار داده شده و به اندازه حیات اسلام اهمیت دارد.

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن لوندویل، روح اجتماع اسلام را وحدت نامید و افزود: اگر وحدت نباشد حیات اسلام به‌خطر می‌افتد و مردم باید با پیروی از دستورات قرآن برای تحکیم وحدت تلاش کنند.

وی بیان داشت: از ایجاد تفرقه شیعه و سنی نفع نمی‌بینند و این به ضرر اسلام است و دشمنان از ترس وحدت مسلمانان توطئه‌های زیادی برای تفرقه‌افکنی انجام می‌دهند زیرا وحدت مسلمانان رگ حیات دشمن را قطع می‌کند.

بنی‌پولاد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم و غرب علیه اسلام وحدت کردند، خاطرنشان کرد: انسجام و اتحاد امت اسلام از هر مذهب و فرقه اسلامی ضرورت دارد.

وی با تصریح بر اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وحدت را بیان کردند، یادآور شد: وحدت به‌ معنای این نیست که شیعه، سنی و یا سنی شیعه شود، بلکه باید نقاط مشترک تقویت شود.

این عالم دینی ادامه داد: وهابیت امروز از طرف کفر برای از بین بردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مسلمانان مأموریت دارد و حساب وهابیت و سلفی‌گری از سنی‌ها جداست.

وی افزود: ما اهل تسنن ایران اسلامی معتقد و متعهد به ولایت فقیه و قانون اساسی هستیم.

بنی‌پولاد درباره دفاع برادران سنتی در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برادران اهل تسنن زمان هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که شیعه و سنی در ایران وحدت دارند.

وی متذکر شد: می‌توان با بررسی و تحقیق درباره تعداد شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به وحدت سنی و شیعه در ایران اسلامی پی برد.

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن لوندویل، هفته وحدت را مهم دانست و اظهار کرد: هفته وحدت با دستور امام (ره) ایجاد شد و ثمرات مبارکی در جهان اسلام و کشور عزیزمان داشته است.

وی برکات هفته وحدت در آستارا و لوندویل را کاملاً مشهود خواند و یادآور شد: وحدت شیعه و سنی در آستارا و لوندویل الگوی هفته وحدت در ایران و جهان است.

بنی‌پولاد یادآور شد: امیدواریم هفته وحدت به صورت کارشناسی و علمی در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و حوزه علمیه شیعه و سنی و مدارس و دانشگاه‌های کشور بررسی دقیق شود تا شاهد ناکامی دشمنان اسلام در توطئه ایجاد تفرقه در امت اسلام باشیم.

وی، برنامه‌ریزی مسئولان در امر مهم وحدت را مهم دانست و متذکر شد: باید از مباحث اختلاف و تفرقه دوری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه گاهی شیعه و سنی نیاز به تبادل نظر یا مناظره دارند، اظهار کرد: این امر می‌تواند در کمال محبت و برادری و حفظ وحدت و دوستی برگزار شود.

وی، تخریب یکدیگر توسط مذاهب اسلامی را کار درستی ندانست و یادآور شد: تخریب به معنای توهین به مذاهب و مقدسات یکدیگر است که دشمنان اسلام را خشنود می‌کند.

بنی‌پولاد در پایان عنوان کرد: برخورد و همدلی مسئولان از جمله امام جمعه و فرماندار و نماینده آستارا بسیار عالی و در راستای وحدت مسلمانان است و با دید مثبت مسایل اهل سنت را بدون تبعیض پیگیری و رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول