اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم:

9 هزار بانوی قمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: 9 هزار نفر از بانوان در 9 ماه سال‌ جاری زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفتند.

9 هزار بانوی قمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم در خصوص آموزش بانوان در استان قم اظهار کرد: در 9 ماه سال‌ جاری، هشت هزار و 930 نفر از بانوان در 2 بخش دولتی و خصوصی زیرپوشش آموزش‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در 180 حرفه آموزشی در رشته‌هایی نظیر کیف‌دوزی، گیاهان دارویی، قالی‌باف تابلویی، روبان‌دوزی، توسعه‌دهنده WEB با PHP، تکنسین عمومی شبکه‌های کامپیوتری، گوهر تراش، مدیر سرویس دهنده‌های مایکروسافت، سرمه‌دوز سنتی و ... است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: هشت هزار و 425 نفر از بانوان استان در دوره‌های پایه، 371 نفر در دوره‌های پیشرفته و 134 نفر نیز در دوره‌های آموزشی بازار محور «صنایع و صنوف» شرکت کردند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: 6 هزار و 48 نفر از زنان استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی در 130 آموزشگاه در 20 رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب یک‌هزار و 223 دوره آموزشی در 9 ماه سال‌جاری بهره‌مند شدند.

وی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زنان روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش زنان روستایی 32 هزار و 345 نفر ساعت دوره آموزشی برای بانوان استان برگزار شد که 215 نفر از زنان روستایی در چهار رشته آموزشی امور اداری، صنایع‌دستی «بافت»، طراحی و دوخت و کشاورزی موفق به اخذ گواهینامه شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: 107 نفر از زنان در رشته‌های صنایع‌دستی، صنایع نساجی، طراحی و دوخت در ندامتگاه‌های استان قم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

عطارنیا کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی را بهترین راهکار اشتغال و حضور زنان در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال در جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان روستایی موثر دانست و تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت‌های آن‌ها، تامین‌کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران روستایی آن‌ها را به نیروی کار تبدیل می‌کند و به دنبال آن این قشر از جامعه می‌توانند نقش فعال‌تری در زمینه مشارکت‌ در سطح جامعه داشته باشند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: حضور زنان و دختران روستایی در جامعه در توفیق پروژه‌های توسعه روستایی نقش دارد چراکه این پروژه‌ها نیازمند همکاری هر 2 گروه زن و مرد روستایی است و اگر فرد، در گذشته آموزش‌های لازم را دیده باشد، نیل به اهداف در مدت زمان کمتری صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: افزایش درآمد خانوار موجب می‌شود روستاییان به منابع بهتر و بیشتری که در گذشته از آن محروم بوده‌اند، دست پیدا کنند به گونه‌ای که درآمدها عادلانه‌تر در این جوامع توزیع شود.

انتهای پیام/78008/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول