اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در مصلای اهواز:

اجرایی‌سازی توافق ژنو در روزهای آتی / زیر سایه مقام معظم رهبری به شرایط مطلوب می‌رسیم

رئیس جمهور با بیان اینکه توافق ژنو در روزهای آتی اجرایی می‌شود، گفت: زیر سایه مقام معظم رهبری به شرایط مطلوب می‌رسیم.

اجرایی‌سازی توافق ژنو در روزهای آتی / زیر سایه مقام معظم رهبری به شرایط مطلوب می‌رسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جمع پرشور مردم اهواز در مصلای این شهر در سخنانی اظهار کرد: به خاطر تاخیر در ورود به اهواز به دلیل مشکل مه‌گرفتگی و پروازی می‌خواهم از شما عذرخواهی کنم که از صبح در مصلی، مسیر و فرودگاه تجمع کرده بودید.

وی افزود: از من سوال کردند چرا اولین دیدار مردمی از خوزستان من از این سوال متعجبم خوزستان نه به دلیل مرزی بودنش، نه به دلیل زرخیز بودنش نه به دلیل معادن و سرزمین حاصل‌خیز و نهرها که به خاطر مردم غیورش.

رئیس جمهور ادامه داد: خوزستان یعنی مردم مقاومی که هشت سال نه در برابر صدامیان که در در برابر جهان ایستادند.

روحانی تصریح‌کرد: جای جای خوزستان به عنوان تربت خاک برای ایران است.

وی اضافه‌کرد: در این سفر دلم می‌خواست به همه جاهایی که تربت این خاک ست از حمیدیه، هور، شلمچه و فاو گرفته تا طریق‌القدس، فتح المبین، خیبر، والفجر 8، کربلای 4 و 5 و همه عملیات دفاع مقدس را حاضر شده و سرتواضع در برابر رزمندگان فرود می‌آوردم.

مصمم به هجرتیم/ توافق ژنو اجرایی خواهد شد

روحانی اظهار کرد: کشور نیاز به هجرت دارد، هجرت از تورم، رکود، گرانی و بیکاری تا اشتغال، هجرت از جامعه‌ای که دیگران برای ما در آن شکاف درست کرده‌اند تا به یک جامعه متحد، از روابطی با جهان که شایسته آن نیست تا رسیدن به روابط سازنده با جهان و ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی خطاب به مردم استان خوزستان گفت: زنان و مردان، دولت در طول پنج ماه گذشته به یاری خدا با حمایت شما مردم، و با کمک‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری قدم‌های ارزنده‌ای را برداشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این امر هم در زمینه روابط خارجی و هم در زمینه داخلی برای جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی با بیان اینکه توافق ژنو تا چند روز آینده اجرایی خواهد شد تصریح کرد: می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران، یعنی پذیرش جهان در برابر فن‌آوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده‌ایم، یعنی شکستن سد تحریم که بدون حق بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.

زیر سایه مقام معظم رهبری به شرایط مطلوب می‌رسیم

روحانی اضافه کرد: امروز بعد از حماسه سیاسی شما در 24 خرداد، همه جهان در برابر عظمت این ملت بزرگ سر فرود آورده‌اند.

وی گفت: ما به خواست خدا از منافع ملت دفاع خواهیم کرد، ما به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم غیور از این کشور و از منافع ملی با کمال قدرت حفاظت خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سخنرانی‌های بعدی و مصاحبه تلویزیونی در این زمینه بیشتر سخن خواهم گفت خاطرنشان کرد: ما مصمم به هجرتیم، هجرت از شرایطی که در شان ملت ایران نیست تا شرایط خاص و مطلوب ملت ایران که به یاری خدا و شما مردم و زیر سایه امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری به آن دست خواهیم یافت.

550 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان زیر کشت می‌رود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استان خوزستان سرزمینی است که هر قدر دولت برای آن تلاش کند کم است.

وی افزود: نخستین قدمی که دولت در این سفر بخش‌هایی از آن را انجام داده است و در دولت یازدهم به خواست خدا به ثمر می‌رساند کشاورزی خوزستان است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما برای آماده کردن 550 هزار هکتار سرزمین این استان که زیر کشت قرار گیرد نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه هستیم که برای این رقم دولت پیش‌بینی لازم را انجام داده است که از طریق صندوق توسعه ملی در طول سه سال آینده همه این زمین‌ها را آماده کشت خواهیم کرد که کار بزرگی است که باید انجام گیرد.

روحانی تصریح‌کرد: این طرح در سفر 17 سال قبل رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و قدم‌هایی برداشته شد اما باید تکمیل شود و امروز رئیس جمهور قول می‌دهد همه توان دولت را برای این پروژه به کار گیرد.

وی اضافه‌کرد: بحث دوم احیای کارون است، کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان، کارون یعنی رودخانه زیبایی‌ها، برای این شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری انجام نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: هر طرح و برنامه دیگری متوقف خواهد شد و برای احیای کارون باید از ورود پسماندها و فاضلاب‌هایی که به این رودخانه می‌ریزد جلوگیری شود.

روحانی افزود: در این راستا طرح تصفیه‌خانه اهواز به سرعت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع را در دولت مورد بررسی قرار دادیم و تکمیل این پروژه را با سرعت لازم در زمان کوتاه به اتمام می‌رسانیم.

رئیس جمهور تصریح‌کرد: همچنین حل مشکل فاضلاب در شهرهای دیگر در دستور کار است.

آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود

روحانی اضافه‌کرد: مسئله سوم مسئله آب برای شهرهای مختلف این استان به خصوص اهواز، آبادان و خرمشهر است. آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود و برای خرمشهر و آبادان در زمان کوتاه به ثمر برسد.

روحانی خاطرنشان‌کرد: من طرح‌های دیگر را از جمله قطار شهری اهواز، آزاد راه بندر امام و تهران و بقیه طرح‌ها در گفت‌گوی تلویزیونی توضیح خواهم داد.

همه آبادان و خرمشهر منطقه آزاد می‌شود

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: آبادان و خرمشهر به عنوان سمبل مقاومت استان خوزستان در دفاع مقدس هستند شهرهایی که توسط متجاوزین اشغال شد ولی مردم آنها مقاومت کردند.

وی افزود: دولت برای آبادانی خرمشهر و آبادان دو طرح را مورد نظر دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: پاک‌سازی و لایروبی اروند یکی از این برنامه‌هاست که برای این کار باید با توافق با دولت عراق انجام شود و در سفر نخست زیر عراق به تهران به طور مفصل در این خصوص صحبت کردیم و گفتم آبادان و خرمشهر و اروندکنار و بصره باید آباد شوند که تنها راهش لایروبی اروند است؛ توافق کلی در این خصوص انجام شده است.

روحانی تصریح‌کرد: این مسیر تا اروند باید به‌صورتی درآید که بتواند نه تنها کشتیرانی و آبادانی که بخشی از بیکاری را که به حق برای آن شعار می‌دهید را نیز رفع کند.

وی اضافه‌کرد: طرح دوم در خصوص منطقه آزاد اروند است شرایط منطقه آزاد مناسب نیست دولت مصصم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اعلام کند و این اقدامات موجب حرکت و شکوفایی این استان می‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: طرح 550 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی که در سه سال انجام می‌شود 300 هزار فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: برای شهرهای دیگر خوزستان نیز برنامه‌ها و طرح‌هایی داریم که در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های بعدی آنها را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/72008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول