اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:

تغییر کاربری فضای سبز ریه تنفسی شهرها را از بین برده است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: تغییر کاربری بی‌رویه فضای سبز و باغات در شهرها، ریه‌های تنفسی کلانشهرها را از بین برده و آلودگی هوا را تشدید کرده است.

تغییر کاربری فضای سبز ریه تنفسی شهرها را از بین برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی که در آستانه هفته هوای پاک برگزار شد، با اشاره به استمرار آلودگی هوا و شرایط ناسالم هوای کلانشهر تبریز در دی ماه اظهار کرد: واردات و تولید روز افزون خودرو بدون تامین زیرساخت‌ها، سوخت پاک و فرهنگ استفاده صحیح از آن، آلودگی هوا و بیماری‌های قلبی و تنفسی را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه شهرستان تبریز با اشاره به احاطه کلانشهرها توسط صنایع بزرگ و عدم کفایت اصلاحات انجام شده در کنترل آلودگی صنعت گفت: نقش صدا و سیما، جراید، خطبا و ائمه جمعه، فرهنگیان و دانشگاهیان در فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست حیاتی و تنها درمان کنترل آلودگی‌ها، آموزش مردم است.

بحران دریاچه ارومیه مشکل اصلی منطقه آذربایجان است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بحران دریاچه ارومیه را مشکل اصلی منطقه آذربایجان دانست و تشریح کرد: به نظر کارشناسان امر، مدیریت شوره‌زارهای ایجاد شده با برداشت اصولی نمک، راه حل زودبازدهی است که می‌تواند از افزایش خسارت‌های ناشی از خشک شدن دریاچه جلوگیری کند.

وی با اشاره به شرایط بودجه کشور و نیاز مالی بالای پروژه‌های پیش‌بینی شده برای نجات دریاچه ارومیه، تحقق برنامه‌ها را بعید دانست و از متخصصان محیط زیست خواست، راهکارهای زودبازده و کم‌هزینه‌ای را برای رفع مشکل دریاچه در اولویت قرار دهند.

وی محیط زیست سالم را بهترین میراث نسل حاضر برای نسل‌های آینده دانست و ابراز امیدواری کرد تلاش مردم و دولت منجر به نتیجه مطلوب شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز از اجرای برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل آلودگی هوا در فصول سرد سال خبر داد و تشریح کرد؛ طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده و فاقد معاینه فنی، کنترل 24 ساعته صنایع مستقر در حریم کلانشهر تبریز و کنترل و بررسی آنلاین وضعیت آلودگی هوا برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی فعال‌تر شده و با همکاری سازمان‌های مسئول ادامه دارد.

وی شرایط فعلی هوای تبریز (24 دیماه) را سالم و میزان ریزگردها را در حد استاندارد توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد با ورود سامانه‌های بارش‌زا در آخر هفته از تجمع آلودگی در فضای شهر ممانعت شود.

انتهای پیام/60002/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول