اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس‏جمهور در امور اهل سنت:

دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند

مشاور رئیس‏جمهور در امور اهل سنت با بیان اینکه ایران اسلامی سرآمد وحدت شیعه و سنی است، گفت: دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند.

دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مولوی اسحاق مدنی ظهر امروز در همایش «وارثان نور» که به مناسبت هفته وحدت با حضور علمای شیعه و سنی استان گلستان در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تفرقه بین مسلمانان استفاده می‏کنند.

وی با تاکید بر اینکه افروختن آتش تفرقه و نزاع بین شیعه و سنی یکی از دستورکارهای جدی دشمنان است، افزود: دشمنان با این کار اوج هراس خود از وحدت مسلمانان و اوج لذت خود از تفرقه بین آنها را به نمایش می‏گذارند.  

محرومیت مناطق اهل سنت پیش از انقلاب اسلامی زیاد بود

مشاور رئیس‏جمهور در امور اهل سنت با اشاره به خدمات نظام اسلامی به مناطق اهل سنت خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب امکانات کمی در مناطق اهل سنت کشور وجود داشت، اما به برکت این انقلاب این مناطق نیز به امکانات اولیه دست یافتند.  

مدنی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران مناطق اهل سنت درمانگاه و مدارس نداشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در هر شهرستان کوچک علاوه بر درمانگاه و مدرسه، دانشگاه نیز وجود دارد.

به گفته وی، محرومیت مناطق اهل سنت قبل از انقلاب اسلامی زیاد بود و اکنون نسبت به گذشته بسیاری از نیازها رفع شدند. 

مشاور رئیس‏جمهور در امور اهل سنت با اشاره به تلاش‏های فراوان مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان تاکید کرد: به طور قطع، سیاست رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه کارساز بوده و دقیقا بر همین اساس است که دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، اصل ولایت‏فقیه را نشانه گرفته است.

مدنی، وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی را در جهان اسلام نمونه عنوان کرد و بیان داشت: این وحدت مرهون هدایت‏های امام‏گونه مقام معظم رهبری است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر جهان ایران اسلامی را الگوی خود قرار دهد جایی برای استعمار باقی نمی‏ماند.

انتهای پیام/83003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول