اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار قزوین صورت گرفت

بررسی وضعیت مسکن مهر شهرک مهرگان

با حضور جمعی از مسئولان استانی استاندار قزوین از طرح مسکن مهر شهرک مهرگان بازدید کرد.

بررسی وضعیت مسکن مهر شهرک مهرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استاندار قزوین امشب به همراه منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی، نادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، جواد حیدری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و جمعی از مسئولان استان از طرح مسکن مهر شهرک مهرگان قزوین بازدید کرد.

مرتضی روزبه با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح خواستار تلاش ساکنان برای رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی، اتمام کارهای باقیمانده از سوی مسئولان دستگاه‌های خدماتی و ورود بخش خصوصی برای فعال کردن بخش‌های مختلف شهرک مهرگان شد.

بازدید از بوستان محله‌ای منطقه c4 بخشی از این برنامه بود که زاهدپور شهردار محمدیه در خصوص آن اظهار کرد: این بوستان با 1.6 هکتار وسعت و 700 میلیون تومان اعتبار تابستان سال گذشته به بهره‌برداری رسید و دارای دو ست بازی و ورزشی، آب‌نما و تجهیزات دیگر است.

وی با بیان اینکه این شهرک 11 بوستان محله‌ای دارد که بزرگترین آنها 22 هکتار است، افزود: هر یک از محله‌‌های شهرک دارای امکاناتی مانند مسجد، درمانگاه، مدرسه و بوستان است که بوستان 22 هکتاری دقیقا در مرکز سایت قرار دارد.

بازدید از مسجد مجاور این بوستان و یک مدرسه دو شیفته در حال بهره‌برداری بخش دیگی از این برنامه بود که مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان در جریان آن اظهار کرد: این مدرسه 4 کلاسه دارای یک شیفت دخترانه به نام مهر ولایت با 80 دانش‌آموز و پسرانه به نام تربیت با 96 دانش‌آموز امسال برای نخستین بار مورد استفاده فرزندان اهالی مهرگان قرار گرفته‌ است.

جواد حیدری افزود: هم‌اکنون شهرک مهرگان در مجموع 18 مدرسه دارد که چهار مورد آن به بهره‌برداری رسیده است و یک مورد دیگر تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ساخت هر یک از مدارس در دست احداث در حال حاضر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که در صورت تأمین اعتبار متناسب با میزان اعتباری که به آن اختصاص می‌یابد، آماده افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین، تصریح کرد: این تعداد مدرسه برای سه سال آینده شهرک مهرگان کفایت می‌کند اما در افق آینده آن با اسکان مردم در ساختمان‌ها در نهایت به حدود 50 مدرسه نیاز است.

استاندار قزوین در ادامه این برنامه یک مجتمع مسکونی آماده بهره‌برداری و همچنین سالن ورزشی، یک مدرسه و یک مجتمع مسکونی در دست احداث با نام برج فاتحان فجر را مورد بازدید قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در این بازدیدها با بیان اینکه مجتمع مسکونی 400 واحدی با افزون بر 37 هزار و 254 متر مربع مساحت ساخته شده است، اظهار کرد: هر یک از ساختمان‌های این مجتمع 7 طبقه دارد و هم‌اکنون قابل بهره‌برداری است.

نادر محمدزاده اضافه کرد: کار ساخت سالن ورزشی مهرگان از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و کارفرمایی و نظارت آن را همین اداره کل بر عهده داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در خصوص برج مسکونی فاتحان فجر نیز، بیان کرد: این مجتمع دارای 20 برج و مجموع مساحت 114 هزار متر مربع است و با احداث روزانه دو طبقه در مدت 10 ماه به اجرا در می‌آید.

محمدزاده مساحت هر طبقه را 350 متر مربع عنوان و خاطرنشان کرد: کارفرمای طرح احداث این مجتمع یک‌هزار و 140 واحدی اداره‌کل راه و شهرسازی است و نظارت آن را سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بر عهده دارد.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول